۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۰۲۴۷۶

ترویج اباحه گری به سبک سلبریتی ها

ترویج اباحه گری به سبک سلبریتی ها
نوشین معراجی، نویسنده فیلم نمور، در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل، بیان کرد که اگر بین دو نفر عشق قوی باشد، بچه آن‌ها حتی بدون صیغه، به نظر من حلال زاده است!

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بابک شکورزاده، در نقدی بر اظهارات فیلمنامه نویس فیلم "نمور" اینگونه نوشت:

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با حواشی که داشت به پایان رسید و فصل جدیدی از سینمای ایران را برای مخاطب باز کرد.

معمولاً یکی از بخش‌های هیجانی و بعضاً حاشیه ساز جشنواره، نشست خبری عوامل فیلم‌هاست که در محل تجمع اهالی رسانه است برگزار می‌شود.

در این نشست، ممکن است که با توجه به عواملی همچون نوع قصه، حضور چهره‌ها در فیلم و … مطالب مختلفی نسبت به فیلم‌ها مطرح شود. یکی از نکات مهمی که معمولاً در توضیحات عوامل فیلم به دست می‌آید، نوع تفکر و گرایش صاحب اثر است.

یکی از فیلم‌های این دوره جشنواره که با اقبالی هم در بخش سودای سیمرغ مواجه نشد، فیلم "نمور" به کارگردانی داود بیدل بود.

در نشست خبری که برای این فیلم برگزار شد، نوشین معراجی، نویسنده فیلم، در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل، بیان کرد که اگر بین دو نفر عشق قوی باشد، بچه آن‌ها حتی بدون صیغه، به نظر من حلال زاده است!

این اظهار نظر خطرناک و گمراهانه بسیار جای تأسف دارد که چرا یک فیلمنامه نویس باید به خودش اجازه دهد که در مسائل شرعی، آن هم مسئله‌ی به این مهمی اظهار نظر کند و چنین جاهلانه عملاً فتوا دهد.

جالب این است که وی به صراحت می‌گوید که به نظر من حلال زاده است. اصلاً این طرز فکر در احکام الهی یعنی گمراهی محض که عملاً تفسیر به رأی و از خلاف شرع‌های آشکار است.

مگر احکام شرعی جای اظهار نظر شخصی است که هر کسی بخواهد از پیش خود حلال را حرام و حرام را حلال کند. وقتی در طول تولید یک فیلم، معمولاً برای مسائل روانشناسی و جامعه شناسی از مشاور استفاده می‌کنند، چرا در امور شرعی دچار تفسیر به رأی می‌شوند و جایگاهی برای مشاور مذهبی قائل نیستند؟

وقتی فیلمنامه نویس که در واقع معمار اثر است، چنین تفکری داشته باشد، طبیعتاً اثری گمراه کننده را به خورد مخاطب می‌دهد و در نهایت فیلمی تولید می‌شود که لایه‌های پنهان و آشکارش ترویج فحشاء خواهد بود.

امیدواریم مسئولین سازمان سینمایی که در رویکرد جدیدشان بنا دارند از تولید آثار خلاف شرع جلوگیری نمایند به این گونه مسائل توجه داشته باشند و آثاری تولید شود که تراز جامعه اسلامی باشد و فرهنگ سالم و درستی را تحویل مخاطب دهد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
ترویج روابط غلط که به ازدواج سفید مشهور است از تریبون های رسمی جامعه هنری کشور مایه تاسف و شرمساری است
0
0