۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۲۴۹۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مشکلات مالی و صنفی فرهنگیان رفع شود

مشکلات مالی و صنفی فرهنگیان رفع شود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر لزوم رفع مشکلات مالی فرهنگیان، گفت: نباید مشکلات مالی و معیشتی معلمان وارد کلاس شده و بر تعلیم و تربیت تأثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار سرپرست جدید آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: یکی از سنگین‌ترین مسئولیت‌ها در نظام اسلامی، مسئولیت نهاد آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: اگرچه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش به‌صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و هر سه کارهای مربوط به تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند، اما در بین این سه نهاد، دشواری و اهمیت کار آموزش‌وپرورش از نظر کمی و کیفی بیشتر است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه والدین نیز فرزندان آن‌ها هستند که بخشی از تعلیم و تربیت آنان را به آموزش‌وپرورش سپرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت مسائل مربوط به آموزش‌وپرورش، گفت: باید تلاش شود مشکلات مربوط به آموزش‌وپرورش ازجمله مسائل مالی و صنفی معلمان رفع شود و همچنین سیاست‌گذاری‌های مربوط به این نهاد اصلاح شده و بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه نباید مشکلات صنفی و مالی معلمان در کلاس درس و بین دانش‌آموزان مطرح شود، اظهار کرد: نباید مشکلات مالی و معیشتی معلمان وارد کلاس شده و بر روی تعلیم و تربیت و دانش‌آموز تأثیر بگذارد، مثلاً معلمی در حضور دانش‌آموزان خود این‌گونه اظهار ناراحتی کند که سال‌ها زحمت و مشقت ما به چنین نتیجه مالی و وضعیت معیشتی فعلی منتهی شده است.

وی تصریح کرد: معلمی حرمت دارد و حرمت آن باید حفظ شود؛ اما بیان این‌گونه سخنان در کلاس درس روحیه دانش‌آموز را به هم می‌زند و سبب می‌شود آن دانش‌آموز کلاً هدف و آرزوی معلم شدن را کنار بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید امروز تعلیم و تربیت ما در مدارس به‌گونه‌ای باشد که برای آینده نظام اسلامی، مدیرانی متعهد و متخصص تربیت کنیم، زیرا آینده این کشور و نظام در دست دانش‌آموزان فعلی است./9314/پ210/

هادی رحیمی کوهستان

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
چرا صندوق روز بازنشستگی من معلم،،، با من درست حسابی تسویه نمیکند ؟؟؟؟؟من معلم روز بازنشستگی به آن پول نیاز مبرم دارم فرزندانم جوان هستند و دانشجو و‌دم بخت ولی باز هم این پول را تمام کمال بعد از سی سال پرداختی به من باز نمی‌گردانند به والله حق ناس است روز بازنشستگی این طلب را تمام کمال به معلم باز نمی‌گردانند گفتند کددبورسی بگیرد کد بورسی هم گرفتیم و کارساز نشد ،اگر این صندوق روز بازنشستگی با معلم درست و حسابی تسویه نکند یعنی بیراهه رفته به فکر هزار سود منفعت بوده ،،،الا جیب معلم
0
0