۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۰۲۵۹۵
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

خدمات و برکات انقلاب اسلامی برای حوزه و دانشگاه

خدمات و برکات انقلاب اسلامی برای حوزه و دانشگاه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضایی گفت: قبل از انقلاب هیچ حوزه علمیه ای برای خواهران نداشتیم اما امروز ۵۰۰ مدرسه علمیه برای ۸۰ هزار طلبه خواهر داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدهادی رضایی امروز در آیین تکریم و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۲۰ دانشگاه و ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و امروز ۲ هزار و ۵۶۹ دانشگاه با پنج میلیون دانشجو داریم، اظهار داشت: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی چهار هزار عضو هیات علمی داشتیم و امروز بیش از ۹۰ هزار عضو هیات علمی در مراکز دانشگاهی کشور داریم که در زمینه های مختلف در حال خدمتگزاری هستند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: تعداد طلبه‌های قبل از انقلاب ۱۵ هزار و تعداد طلبه های امروز ۲۰۰ هزار روحانی است که این نشان دهنده نگاه نظام به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه می باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ حوزه علمیه ای برای خواهران نداشتیم اما امروز ۵۰۰ مدرسه علمیه برای ۸۰ هزار طلبه خواهر داریم و فقط یک مرکز حوزه علمیه به ۵۰ هزار طلبه در خارج از کشور در ۶۰ کشور و در ۱۷۰ واحد مختلف به خارجی ها سرویس می‌دهد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه چاپ کتاب از یک میلیون نسخه در قبل از انقلاب به ۱۳۶ میلیون نسخه در بعد از انقلاب رسیده و ۱۳۶ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: قبل از انقلاب ۱۱ هزار عنوان کتاب چاپ شده بود اما براساس آخرین سرشماری امروز یک میلیون و ۲۸۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده که همه ما وظیفه داریم این افتخارات انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیان شاخص‌های توسعه‌ای ایجاد شده بعد از انقلاب در کشور ضروری است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به شدت مظلوم است و علی رغم اینکه هزاران شهید را تقدیم کرده و تحولات عظیمی را در جامعه ایجاد کرده اما در میان خودمان مظلوم است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان با رسانه‌های خود همواره با انقلاب اسلامی دشمنی کرده و می‌کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات