۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۰۲۷۴۱
مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان مطرح کرد؛

لزوم ایجاد قرارگاه عفت و فرهنگ در کاشان

لزوم ایجاد قرارگاه عفت و فرهنگ در کاشان
اصفهان - حجت الاسلام حسن زاده بر لزوم ایجاد قرارگاه عفت و فرهنگ تأکید کرد و گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری دراین قرارگاه رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که در دادگستری کاشان تأسیس خانه‌های فرهنگ برای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: خانه‌های فرهنگ در اختیار اهل فن و اهالی فرهنگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه فعالیتی که رنگ و بوی عبادت داشته باشد کار فرهنگی است، افزود: فرهنگ سازی در خانه‌ها تاریخی گردشگرپذیرامروز از ضروری‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کاشان است.

حجت الاسلام حسن از فضای مجازی و پیج‌های اینستاگرامی کاشان را تأسف بار خواند و و با اشاره به اینکه بیش ۲۰۰ پیچ غیراخلاقی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: برخی این پیج‌ها از سوی پلیس فتا مسدود و با مدیران آن برخورد می‌شود، اما بعد از مدت کوتاهی صاحبان این پیج‌ها با پیج‌های جدیدی شروع به فعالیت می‌کنند.

به گفته وی برخی پیچ‌ها مردان زن نما با به سرکردن چادر شهرستان کاشان را در کشور را متفاوت از آنچه هست معرفی می‌کنند وهیچ برخوردی با آن‌ها نشده است.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان همچنین خلأ قانونی در برخی از موضوعات را سبب عدم برخورد جدی معضلات فرهنگی به ویژه آسیب‌های فرهنگی در خانه‌های تاریخی کاشان اعلام کرد و ابراز داشت: برای برخورد قانونی گاهی اوقات شرع و قانون در تعارض با یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به لزوم حمایت‌های قانونی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: اگر حمایت از آمریم به معروف و ناهیان از منکر وجود نداشته باشد هیچکس جرأن انجام ان فریضه فراموش شده را نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسن زاده به لزوم ایجاد قرارگاه عفت و فرهنگ به عنوان فصل الخطاب فعالیت‌های فرهنگی درکاشان تأکید کرد و گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری شهرستان کاشان باید دراین قرارگاه رسیدگی و ریشه کن شود.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان استفاده از ظرفیت خیرین کاشان برای حمایت از کارگروه حجاب و عفاف را ضروری دانست و افزود: در شهرستان کاشان هرکجا کاری روی زمین مانده است خیرین شهرستان پیشگام بوده اند. /۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات