۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۷۲۸۸۹
مدیرمؤسسه امیرالمومنین کاشان:

تنها راه برون رفت ازمشکلات تمسک به نهج البلاغه است

تنها راه برون رفت ازمشکلات تمسک به نهج البلاغه است
اصفهان - حجت الاسلام حسن زاده تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را تمسک به نهج البلاغه دانست و گفت: نهج البلاغه جامع فنون است.
حجت الاسلام مجتبی حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه به مدت دو سال را فرصتی برای زدودن غربت از کتاب نهج البلاغه دانست و گفت: مؤسسه امیرالمومنین (ع) به مدد الهی تاکنون موفق به تربیت۵۰ حافظ کل نهج البلاغه شده است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه امیرالمومنین کاشان تا کنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ حافظ قرآن و نهج البلاغه تربیت کرده است، گفت: تربیت این تعداد حافظ قرآن و نهج البلاغه در کاشان به علاوه گذشته پر افتخار این شهرستان به سبب شارحان و مفسران و حافظان نهج البلاغه، فعالیت‌های موثر و پرتوان مؤسسه امیرالمومنین طی ۱۷سال گذشته از مهمترین مؤلفه‌هایی است که در انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور مؤثر بوده است.

به گفته وی تأسیس نخستین مدارس شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه در جهان اسلام یکی از مهمترین برنامه‌های مؤسسه امیرالمومنین کاشان است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: ما امروز می‌توانیم تجلی بزرگان نهج البلاغه را در سیمای حفاظ نهج البلاغه وکار‌های فاخرمؤسسه امیرالمومنین کاشان ببینیم، چرا که کار ارزشمند امروز علت مبقیه زحمات گذشتگان است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب کاشان بعنوان پایتخت نهج البلاغه کشور می‌تواند دستاورد‌هایی را برای کاشان به ویژه برای مؤسسه امیرالمومین کاشان داشته باشد، گفت: این افتخار وظیفه مردم کاشان به ویژه مؤسسه امیرالمومنین کاشان را زیاد کرده است، بطوریکه امروز به فعالیت درسطح عمومی نیاز است و این امر مستلزم همکاری همه جانبه فعالان، مسؤولان و خیرین است.

به گفته وی توسعه و گسترس کلام امیرمومنان (ع) درجامعه مسلمین از بهترین و مهمترین دستاورد‌های پایتختی نهج البلاغه کشور برای کاشان است.

مدیر مؤسسه امیرالمومنین کاشان همچنین با اشاره به کار‌های بر زمین مانده نهج البلاغه در شهرستان کاشان گفت: ارتباط عمومی مردم با نهج البلاغه، کتابی که راهگشای زندگی بشر است، آنطور که باید برقرار نشده است و این امر رقم نمی‌خورد مگر با برنامه ریزی برای فعالیت‌هایی که عموم مردم را درگیر کند و ضمن اینکه تربیت مبلغین و مروّجین در پایتختی دو ساله کاشان بروز و ظهور خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه دبیرخانه دائمی پایتخت نهج البلاغه کشور را حق مسلم کاشان دانست و افزود: دبیرخانه دائمی پایتخت نهج البلاغه اگر حق کاشان نباشد، پایتختی نهج البلاغه اصلا مفهوم پیدا نمی‌کند، چرا که کاشان شهری است که از گذشته دور تا به امروز مهد حفظ و تبلیغ و ترویج نهج البلاغه بوده و هست و هم اکنون بیشترین فعالیت را در این زمینه دارد.

مدیر مؤسسه امیرالمومنین کاشان در اداه ابراز امیدواری کرد انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور، مسؤولان را ترغیب کند در هر جایگاهی که هستند از طرح و برنامه‌های پیشنهادی مؤسسه امیرالمومنین که سابقه و تجربه فعالیت درنهج البلاغه را دارد و داعیه دار امر نهج البلاغه در جهان تشیع هست را حمایت کنند و برنامه‌های خود را با دستورات امیرکلام در نهج البلاغه هماهنگ کرده و به معنی واقعی پایتختی نهج البلاغه را درعمل به دیگران معرفی کنند.

حجت الاسلام حسن زاده نقش رسانه‌ها در معرفی پایتختی نهج البلاغه را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: انعکاس اخبار پایتخت نهج البلاغه کشور و مطالبه تبلیغ و ترویج نهج البلاغه در سطح ملی از مسؤولان و تمرکز بر تولیدات با محتوای این کلام ناب از جمله راهکار‌های اساسی در معرفی پایتخت نهج البلاغه کشوراست.

وی همچنین انجام رسالت خبرنگاران و رسانه برای ترویج و توسعه نهج البلاغه و مطالبه گری رسانه از مسؤولان برای اقدامات انجام نشده را مهم دانست.

مدیرمؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان همچنین تنها راه برون رفت ازمشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را تمسک به نهج البلاغه دانست و اظهارداشت: نهج البلاغه جامع فنون است، از این رو هر کس به اندازه ظرف خود باید ازنهج البلاغه بهره برداری کند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات