۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۰۰۳۱
نماینده ولی فقیه در اصفهان مطرح کرد؛

لزوم موضوع بندی و اولویت بندی نهج البلاغه

لزوم موضوع بندی و اولویت بندی نهج البلاغه
امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم موضوع بندی و اولویت بندی نهج البلاغه، گفت: افراد صاحب نظر با تفکیک موضوعات نهج البلاغه آن را برای بهره برداری در اختیار عموم قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران»، گفت: از افتخارات استان اصفهان و کاشان همین بس که تدوین و ترجمه فارسی نهج البلاغه صد‌ها سال بود انجام نشده بود تا این مهم به دست سید رضی انجام شد و در ادامه ملافتح الله کاشانی و شیخ فضل الله راوندی کاشانی بخش دیگری از آن را ترجمه کردند تا اینکه فیض الاسلام خمینی شهری ترجمه نهج البلاغه را کامل کرد.

وی ترجمه و مطالعه نهج البلاغه را کافی ندانست و ابراز داشت: اگر امکان حفظ همه نهج البلاغه وجود نداشته باشد باید تدبیری اندیشیده شود تا جوان‌ها بصورت موضوعی قسمت‌هایی از نهج البلاغه را حفظ، ترجمه و تفسیر کنند.

آیت الله طباطبائی نژاد به تفاوت بین قرآن و سایر کتب اشاره کرد و با بیان اینکه برخلاف همه کتب آسمانی تلاوت قرآن و نگاه کردن به قرآن ثواب دارد، یادآور شد: نهج البلاغه دنیایی از اخلاق و تربیت است و خواندن نهج البلاغه و ترجمه و فهمیدن آن در زندگی انسان تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر موضوع بندی و اولویت بندی نهج البلاغه، گفت: افراد صاحب نظر با تفکیک موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فرهنگی نهج البلاغه و اولویت بندی هر یک از این موضوعات آن را برای بهره برداری در اختیار عموم قرار دهند.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج ‌البلاغه کشور نام‌گذاری شده است.

شایان ذکراست با تلاش مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از نهج البلاغه، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان آموزش دیدند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات