۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۰۳۳۸۳
عضو جامعه مدرسین عنوان کرد؛

نقش مهم رسانه در مهندسی افکار

نقش مهم رسانه در مهندسی افکار
آیت الله اراکی گفت: جنگ امروز جنگ رسانه است و پیروز کسی است که رسانه غالب دارد؛ امروز مهندسی افکار و عواطف مطرح است و این مهندسی جز با رسانه انجام نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار تعدادی از اعضای هیئت امنای جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ای گفت: جنگ امروز جنگ رسانه است و پیروز کسی است که رسانه غالب دارد.

وی افزود: امروز مهندسی افکار و عواطف مطرح است و این مهندسی جز با رسانه انجام نمی گیرد، حتی اگر بخواهند جنگ کنند، این جنگ هم پیش زمینه ای نیاز دارد که رسانه می تواند آن را فراهم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت رسانه ای را در عرصه جهاد تبیین یکی از واجبات دانست و اظهار کرد: فعالیت رسانه در چارچوب جهاد تبیین و فرهنگی قرار می گیرد و ورود به این عرصه مهم و گسترده یکی از وظایف حوزه علمیه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جهاد تبیین بوسیله ابزارهای رسانه و هنر ادامه داد: باید اقرار کنیم حوزه علمیه در این زمینه هم مقصر و هم قاصر بوده است، به لحاظ اهمیت این موضوع چندین سال فقه فرهنگی را آغاز کرده ایم.

آیت الله اراکی ضمن تاکید بر زیرساخت فقهی فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: تا زیرساخت محکم و مستحکم نشود در زیربناها نمی توانیم با یقین و اطمینان ورود کنیم، اطمینان و یقین به صحت کار یکی از عوامل پیروزی است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به شناسایی و ارتباط با عناصر فعال در عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: سه وظیفه مهم شما ایدئولوژی فرهنگی و به تعبیر دیگر تبیین فقه فرهنگی، فن فرهنگی و ارتباط و شناسایی عناصر فعال در عرصه فرهنگ می باشد.

ارسال نظرات