۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۲۱۷۴
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

ایران؛ مکتب تولید روحیه استقلال طلبی، آزادی و عزت مندی در جهان

ایران؛ مکتب تولید روحیه استقلال طلبی، آزادی و عزت مندی در جهان
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دلیل جنگ آمریکا با ایران ایستادگی ملت است و ملتی که صبر دارد و ایستادگی کند به قله های تعالی دست پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در برنامه ده شب ده سخنرانی که شب گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر در مسجد چهارمردان برگزار شد با اشاره به ثمرات انقلاب گفت: براساس آیات قرآن ملت ها دارای مرگ و حیات هستند و انقلاب اسلامی ایران آغاز حیات جامعه ما بود.

وی با اشاره به علائم حیات یک جامعه افزود: قدرت تشخیص، عدم ذلت پذیری و استقامت از علائم حیات یک جامعه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عصر پهلوی و حضور آمریکا در کشور اظهار کرد: در زمان شاه تمام اختیارات و سرمایه های کشور در اختیار آمریکا بود، همه سود نفت ما را آمریکایی ها می بردند، ملت ما گرسنه و مملکت ما خراب و آمریکا از منافع ما بهترین استفاده را می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضع بانوان پس از انقلاب را مطلوب دانست و گفت: پس از انقلاب تعداد بانوان محصل و دانشجو در سرتاسر ایران رشد کرد، در دوران شاه تعداد تحصیل کرده های ما بسیار محدود بود، اما پس از انقلاب جامعه برای رشد علمی به خوبی مهیا شده است.

وی یکی از مهم ترین شاخصه های ذلت را بی اختیاری و تصمیم گیری دیگران دانست و تصریح کرد: ما در دوران شاه قدرت تصمیم گیری برای خودمان را نداشتیم، رضا شاه و محمدرضا را دیگران انتخاب کردند، مثل همین وضعی که امروز در عربستان شاهد هستیم.

آیت الله اراکی با اشاره به روحیه مقاومت و ایستادگی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم یمن، لبنان، سوریه و فلسطین در اثر الگوگیری از مقاومت مردم ایران است، امروز جنوب لبنان بواسطه ایستادگی شیعیان مرکز اقتدار لبنان است و ملتی که پایداری کند حتماً پیروز خواهد شد.

وی ایران را مکتب تولید روحیه استقلال طلبی، آزادی و عزت مندی در کل جهان دانست و اظهار کرد: دلیل جنگ آمریکا با ایران همین ایستادگی شما ملت است، ملتی که صبر دارد و ایستادگی کند به قله های تعالی دست پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه دولت فعلی را دلسوز مردم توصیف کرد و گفت: برای این دولت بسیار مهم است که گرهی از مشکلات مردم بگشاید و دولتی که چنین باشد به فضل الهی موفق خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: اگر مسئولین سابق و گذشته به فرامین رهبری گوش می سپردند امروز برترین قدرت بلا منازع در جهان بودیم.

ارسال نظرات