۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۰۳۴۱۶
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی:

به دنبال تبیین «مکتب سلیمانی» با رویکردهای علمی و تحلیل‌های عقلانی هستیم

به دنبال تبیین «مکتب سلیمانی» با رویکردهای علمی و تحلیل‌های عقلانی هستیم
دبیر علمی همایش «شهید سلیمانی و کمتب انتظار و مقاومت» با اشاره به شاخصه های مکتب حاج قاسم گفت: نهادینه‌سازی این مکتب با فعالیت علمی سرعت می گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دبیر علمی همایش «شهید سلیمانی و کمتب انتظار و مقاومت» اظهار داشت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای و با همکاری بنیاد مکتب حاج قاسم این همایش را برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به همایش «نظریه انتظار در اندیشه مقام معظم رهبری» در سال ۹۸ اظهار داشت: همایش کنونی در ادامه همایش سال ۹۸ بوده که در آن تلاش‌های زیادی صورت گرفت و در این میان ۱۱ خروجی علمی ۵ جلد مجموعه مقالات و ۴ مجله علمی مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام الهی نژاد افزود: ۱۵ و ۱۶ اسفندماه جاری همزمان با میلاد اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) همایش «شهید سلیمانی و کمتب انتظار و مقاومت» برگزار خواهد شد و مقالاتی نیز به دبیرخانه فرستاده شده است.

وی با قرائت فرازی از بیانات رهبری گفت: شهید حاج قاسم به عنوان نماد دفاع و مقاومت در جغرافیای مقاومت مطرح است و ملت ایران نیز به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد؛ ضرورت کلی برگزاری این همایش پاسخ دهی به خواسته‌های رهبری است، زیرا نهادیه کردن مکتب در جامعه نیاز به برگزاری نشست‌های علمی مختلفی و تلاش‌های علمی دارد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: مکتب حاج قاسم در جامعه باید ماندگار و جاری شود و این مهم با فعالیت‌های علمی تسریع می‌شود و اگر چنین همایش‌هایی برگزار شود مکتب شهید سلیمانی رنگ و روی علمی به خود می‌گیرد؛ مکتب شاخصه‌هایی نظیر انقلابی گری، ولایت مداری، استکبار ستیزی دارد که مکتب انتظار، ایثار انسانیت نیز در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسیر اجرائی کردن شاخصه‌های انقلابی گری ماندگاری و نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی است، گفت: ورود اقشار تحصیل کرده از حوزه و دانشگاه به مکتب شهید سلیمانی یکی از اهداف این همایش است تا نگاه علمی به این مکتب صورت گیرد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی در جامعه با کار علمی بهتر صورت می گیرد و راه این مکتب را هموار می کند.

حجت الاسلام الهی نژاد در ادامه اهداف گفت: تداوم و ماندگاری افکار و اندیشه شهید سلمیانی در جامعه، تبیین ظرفیت‌های راهبردی انتظار در شکل گیری اندیشه شهید سلیمانی، تهیه نقشه راه جبهه مقاومت بر اساس فرهنگ انتظار، بررسی پیوند‌ها و اشتراکات فرهنگ انتظار و مقاوت، کاربردی و عملیاتی کردن مکتب سلیمانی، فراهم آوری علمی در بستر سازی تعلیمات شهید سلیمانی در حوزه‌های آموزش و پژوهش و ارائه سیاست‌های و راهبرد‌های جبهه مقاومت برای ظهور امام زمان از اهداف این همایش است.

وی با شمارش محور‌های همایش گفت: مبانی مؤلفه‌های مکتب سلیمانی، شخصیت شناسی سردار سلیمانی، مؤلفه‌های فرهنگ انتظار در مکتب سلیمانی، نقش دوسویه انتظار و مقاومت در مکتب سلیمانی، مکتب سلیمانی برآمده از مکتب امامین انقلاب اسلامی، مکتب سلیمانی پیام آور اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان، مکتب سلیمانی الگوبخش استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، آمادگی و زمینه سازی هور در پرتو مکتب سلیمانی، مبانی و مولفه‌های راهبرد مقاومت در مکتب سلیمانی از محور‌های این همایش است.

ارسال نظرات