۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۰۳۶۵۷

آغاز به کار ششمین دوره جشنواره بین المللی «الحسینی الصغیر» در کربلا

آغاز به کار ششمین دوره جشنواره بین المللی «الحسینی الصغیر» در کربلا
ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک «الحسینی الصغیر» با نظارت آستان قدس حسینی و مشارکت بین المللی، شامگاه سه شنبه در تالار فرهنگ استان کربلا آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «حسن رشید العبایجی» تولیت آستان قدس حسینی در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد:«اسلام به مرحله کودکی اهتمام ویژه ای دارد و مرحله تعامل با کودک از هدفهای اصلی و محوری برای تشکیل خانواده است.، عراق در طول چند دهه از بحران های سیاسی و اجتماعی رنج برده وشاید بیشترین تأثیراین بحران ها بر کودکان بوده است»

وی افزود:«فرهنگ جهانی شدن نیز تأثیر بدی بر کودکان گذاشته و آنها در یک دنیای مجازی با تکنولوژی ها و ابزاری که با ارزش های اخلاقی جامعه ما سنخیت ندارد به سر می برند ، از این رو ما به ارزشهای تربیتی و دینی براساس معیارهای قرآن کریم و میراث اهل بیت نیازمندیم».

العبایجی با درخواست از مؤسسات فرهنگی و فناوری عهده دار پخش الکترونیک و دیجیتال برای نظارت بر این طبقه از طریق اجرای قوانین حمایت از حقوق کودکان و برنامه های هدفمند که کودکان را از انحراف اخلاقی حفظ می کند، افزود:«تولیت آستان قدس حسینی بیشترین توجه خود را به این قشر از جامعه معطوف داشته واین جشنواره نمایشی و فرهنگی یکی از فعالیتهای تربیتی و روانشناختی هدفمند است که تولیت برآن نظارت دارد».

رئیس اداره مراقبت و پرورش کودک آستان قدس حسینی نیز اظهار کرد که این جشنواره به منظور ایجاد فضایی مناسب برای کودکان و خلق واسطه هایی برای رساندن پیام های اخلاقی و تربیتی از طریق ابزارهایی همچون تئاتر است. این جشنواره برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و ما امروز در سال ۲۰۲۲ شاهد برگزاری ششمین دوره آن با حضور کشورهایی مثل سوریه، لبنان، تونس، مغرب، اسپانیا و ایران هستیم. جشنواره حسینی تئاتر کودک به مدت پنج روز ادامه دارد و صبح و عصر اجراهای تئاتری دارد. جلسات غیر نمایشی دیگری مانند کارگاه های نقاشی و هنری برگزار می شود که سطح آگاهی کودکان را بالا می برد./۹۸۸/

ارسال نظرات