۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۰۳۸۵۳
وزیر خارجه سوریه:

آمریکا تمام تلاش خود را برای طولانی کردن بحران اوکراین به کار بسته است

آمریکا تمام تلاش خود را برای طولانی کردن بحران اوکراین به کار بسته است
فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در سخنانی با اشاره به نقش آفرینی مخرب آمریکا و غرب در جنگ اوکراین، گفت: آمریکا و غرب مسئول افزایش تلفات انسانی در جنگ اوکراین هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه از سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرد. وی گفت: آمریکا و غرب مسئول افزایش تلفات انسانی در جنگ اوکراین هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سوریه پیشتر ضمن انتقاد از اقدامات تنش زای ایالات متحده آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای طولانی کردن بحران اوکراین به کار بسته اند. اگر بحران اوکراین طولانی شود، مسئولیت آن متوجه آمریکا و کشور‌های غربی است.

چندی پیش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفتگو کرده بود. رئیس جمهور سوریه در این تماس تلفنی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرد. او خطاب به پوتین گفت: از آنجایی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف حمایت از غیرنظامیان در دونباس انجام می‌شود، دمشق از آن حمایت می‌کند.

اسد همچنین اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کشور‌های غربی علیه روسیه را محکوم کرد و گفت: این دست اقدامات آمریکا و کشور‌های غربی تنها موجب بی ثباتی می‌شود. در ادامه، پوتین از مواضع اسد در قبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین تشکر و قدردانی کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات