۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۴۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در گفت‌وگو با رسا تاکید کرد؛

لزوم توجه به شعار سال تا تحقق کامل آن

لزوم توجه به شعار سال تا تحقق کامل آن
نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه دولت روحانی اهتمامی نسبت به تحقق شعار سال نداشت گفت: تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فلسفه نام گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب و وظیفه مسؤولان در قبال این شعارها پرداخت و گفت: فلسفه نام گذاری سال‌ها این است که آن موضوع محور اساسی در آن سال قرار گیرد و سران نظام و مسؤولان نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیروهای مسلح و تمام ارگان ها و دستگاه ها نسبت به شعار سال بسیج و هماهنگ شوند و فعالیت‌ها و اقداماتی را انجام دهند که شعار سال تحقق کامل یابد.

وی بر لزوم اهتمام به شعار سال تا تحقق کامل از سوی مسؤولان تأکید کرد و افرود: نامگذاری سال بدین معنا نیست که با پایان سال موضوع شعار سال به اتمام رسیده، بلکه بدان معناست که در آغاز هر سال حرکت و مسیر تازه ای با اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب شروع خواهد شد که باید این موضوع تا تحقق کامل استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به اینکه چندین سال است که نامگذاری سال بر محور مباحث اقتصادی و تولید داخلی بنا شده، گفت: چندین سال است که رهبر معطم انقلاب شعار سال ها را با عنوان هایی همچون «جهش تولید» و «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» قرار دادند و ایشان در سال های متمادی یک مسأله اساسی و راهبردی را به صورت مسائل خردتر و جزئی تر بیان می کنند تا اهتمام مسؤولان به نقطه خاصی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت روحانی اهتمامی نسبت به تحقق شعار سال نداشت، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد آن هستیم که تحقق شعار سال 1400 در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است و مسؤولان گام های مؤثری در این زمینه برداشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز شاهد تدارک بسیاری از کارخانجات تعطیل شده و افزایش تولید در لوازم خانگی و همچنین افزایش صادرات از سوی دولت سیزدهم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی تلاش بسیاری برای افزایش صادرات و فروش نفت خام ایران در شرایط تحریمی را انجام داده و همچنین دولت کنونی نیز توانسته به درستی بازار ارز را مدیریت کند و شاهد آرامش در بازار ارز هستیم.

ارسال نظرات