۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۰۴۲۹۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

گذشت و محبت متقابل از عوامل پایداری خانواده است

گذشت و محبت متقابل از عوامل پایداری خانواده است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در سبک زندگی اسلامی، پایداری خانواده درگرو در کنار هم بودن، محبت متقابل، گذشت و یاری یکدیگر در بندگی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش زوج‌های آسمانی که به مناسبت اعیاد شعبانیه و با رویکرد سبک زندگی اسلامی، فرزند آوری و خانواده پایدار با حضور زوج‌های جوان در تیپ 130 شهید دلجویان بجنورد برگزار شد، با تأکید بر اهتمام نسبت به فرزند آوری گفت: با وجود فرزند، زندگی گرم‌تر و روزی خانواده بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت خانواده پایدار و سبک زندگی اسلامی، زوج‌های جوان را به زندگی با محبت، در کنار هم بودن، وفادار بودن، احترام به پدر و مادر و خانواده‌های هم، عذرخواهی از یکدیگر در دعواها، کنترل خشم و هدیه دادن توصیه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در سبک زندگی اسلامی، پایداری خانواده منوط به در کنار هم بودن، محبت متقابل و لبیک و آری گفتن به خدا یعنی بندگی و اطاعت از خواسته‌های حق‌تعالی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: معنای ازدواج نیز قبول کردن شرایط طرف مقابل و احترام دوطرفه به سلیقه‌های یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج فقط زندگی کردن با یک شخص نیست؛ بلکه زندگی با یک خانواده جدید است؛ ازاین‌رو زوجین باید نسبت به همدیگر و خانواده طرف مقابل با احترام و گذشت رفتار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زوجین باید نسبت به هم حسن معاشرت داشته باشند و با یکدیگر با نیکی و با ادبیات خوب صحبت و معاشرت داشته باشند.

وی تصریح کرد: زن و شوهر باید در کوران زندگی خشم خود را کنترل کرده و گذشت داشته باشند، برای هم هدیه بگیرند و نسبت به هم وفادار باشند و در آخر به هم کمک کنند تا بتوانند بهتر از خداوند اطاعت کنند.

سرهنگ رضا نجفی ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی و فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان بجنورد نیز در این همایش، گفت: سربازان زینت کشورند و فرماندهان باید توصیه‌های مهم امیرالمؤمنین علی (ع) در خصوص توجه ویژه فرماندهان نسبت به حل مشکلات مالی و خانوادگی سربازان، مهربانی و محبت، نگاه پدرانه و دلسوزانه، اجابت خواسته‌های معقول و ستایش و تکریم و تشویق سربازان موفق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

گفتنی است، در پایان این همایش از کارکنان نمونه وظیفه متأهل و زوج‌های جوان با اهدای لوح تقدیر، هدیه و مرخصی تشویقی تجلیل به عمل آمد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات