۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۴۳۴۶

دیدار مسؤولان کانون فرهنگی هنری مساجد قدس با امام جمعه این شهرستان

دیدار مسؤولان کانون فرهنگی هنری مساجد قدس با امام جمعه این شهرستان
تهران ـ امام جمعه شهرستان قدس گفت: تشکیل کانون فرهنگی و هنری مساجد مولود انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت‌الاسلام جوکار، امام جمعه شهرستان قدس ضمن تبریک ایام و تقدیر از مسئولین کانون فرهنگی مساجد شهرستان گفت: تشکیل کانون فرهنگی و هنری مساجد مولود انقلاب اسلامی است. باید از این ظرفیت به بهترین وجه ممکن استفاده کرد. مسجد باید مرکز کادرسازی دینی در عرصه‌های مختلف دینی برای اعتلای مفاهیم دینی و ایستادگی دربرابر تهاجمات دشمن باشد.

وی افزود: صحابه و یاران واقعی حضرات معصومین علیهم السلام بخصوص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همچون عمار، یاسر و سلمان به مثابه انسان ترازی هستند که در کادرسازی پیامبر قرار گرفتند و به اسلام گرویدند و تا پایان بر ایمان خود استوار ماندند.

حجت الاسلام جوکار با تاکید بر اقتدار و عزت بی بدلیل کنونی شیعه گفت: امروز مسئولان موظف به اهتمام نسبت به مساجد هستند. آنچه در گام دوم انقلاب اولویت دارد و رسالت کانون فرهنگی هنری مساجد بر آن استوار است، تربیت جوان تراز انقلابی می‌باشد.

وی ضمن بیان اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نباید تنها در زبان محصور شود، گفت: باید بیانیه گام دوم در عمل صورت بگیرد، بیاید جلوی بدعتها و تربیتهای ناصحیح نوجوانان ایستاد. چشم اندازی که مقام معظم رهبری برای آینده انقلاب ترسیم کردند به بلندای رسیدن به امر ظهور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تحقق حکومت اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه یکی از رسالتهای کانون فرهنگی هنری مساجد تزریق فکر دینی به جوانان و نوجوانان است افزود: سه راهبرد نهضت قرآنی، تبیین معارف مهدویت و فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌هایی است که لازم است مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری قرار بگیرد.

حجت الاسلام جوکار در زمینه اعتلای تبیین مفاهیم مهدویت سه کارویژه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین نمود که باید انجام بگیرد. برنامه کوتاه مدت، تشکیل حلقه ها و محافل مهدویت است. برنامه میان مدت برگزاری دوره های مهدویت و برنامه مفصل و بلند مدت برپایی پایگاه تخصصی مهدویت در سطح شهر است.

وی در زمینه تبیین مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت افزود: یکی از مهمترین اولوویت های کانون فرهنگی هنری مساجد ایجاد اتحاد میان بسیج و کانون و استفاده از ظرفیت های این نهاد مقدس است. باید مفهوم شهادت و و کار مقدس شهدا برای جوانان و نوجوانان بیش از پیش تبیین شود.

حجت الاسلام جوکار در پایان ضمن تاکید بر انعکاس فعالیتهای کانون فرهنگی هنری گفت: انعکاس صحیح و گسترده فعالیتهای کانون فرهنگی هنری مساجد موجب دلسردی دشمنان و خنثی سازی تفکرات آنان خواهد شد.

ارسال نظرات