۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۴۴۵۵
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

تقویت بنیه نظامی، برخاسته از فرهنگ دینی و تجربه تاریخی و انقلابی است

تقویت بنیه نظامی، برخاسته از فرهنگ دینی و تجربه تاریخی و انقلابی است
آیت الله رجبی با بیان اینکه دپیلماسی بدون پشتوانه نظامی سودمند نیست گفت: افرادی که به تضعیف قدرت نظامی می پردازند از نظر عقل و بصیرت دارای مشکل هستند.

اشاره: رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با اعضای مجلس خبرگان دوباره بر روی مساله تقویت قدرت نظامی تاکید کردند و فرمودند: ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌تر از پیشنهاد کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن، کاهش دهیم وجود ندارد.

از این رو، آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از مسؤولانی که دنیای فردا را دنیای گفتمان می دانستند، نه موشک، گفت: افرادی که چنین ادعایی دارند از نظر عقل و بصیرت اجتماعی دارای مشکل هستند.

آیت الله رجبی تجهیز در برابر دشمنان و تقویت بنیه نظامی کشور را از بدیهیات عقل بشری دانست و افزود: باید با تقویت و تجهیزات نظامی طمع دستیابی دشمنان به امکانات و تسلط دشمن بر کشور را از بین ببریم.

وی با اشاره به آیه «و أعدوا لهم ما استطعتم مِن قوة» اظهار کرد: خدواند در این آیه می فرماید هرچه می توانید امکانات نظامی تهیه کنید تا اینکه دشمنان از شما ترس و واهمه داشته باشد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: دشمن اگر احساس امنیت کند، بدون شک به کشور حمله کرده و آسیب خواهد رساند، برای اینکه جلوی زیاده خواهی و طمع دشمنان گرفته شود و ترس از تعرض به کشور داشته باشد، تجهیز و تقویت بنیه نظامی امری عقلی، دینی و قرآنی و نیز تجربه تاریخ بشریت و انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم منقرض شده و ارتش کشور ساماندهی خود را از دست داده و سپاه نیز شکل نگرفته بوده، از این رو دشمن شروع به تجاوز به کشور ما کرد و جنگ هشت ساله تحمیلی شکل گرفت، اما اگر دشمن در همان زمان توان نظامی کشور را توانمند و بالا مشاهده می کرد قطعا حمله رژیم بعث عراق به ایران صورت نمی‌گرفت.

دپیلماسی و گفتمان بدون پشتوانه اقتدار نظامی سودمند نخواهد بود

وی با بیان اینکه عقل سلیم بدین حکم می کند که باید قوای نظامی کشور تقویت شود، تصریح کرد: ما مشاهده کردیم استکبار جهانی و آمریکا کشورهایی همچون لیبی را خلع سلاح و خودشان همان کشورها را نابود کردند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه امروز دیپلماسی جهان زیر سیطره نظام سلطه و استکبار قرار دارد، گفت: افرادی که قدرت نظامی کشور را تضعیف می کنند، دچار توهم شده اند که اینگونه اظهار نظر می کنند؛ دنیای فردا دنیای گفتمان و دیپلماسی است!

وی توان نظامی و اقتدار ملی را پشتوانه دیپلماسی قوی دانست و افزود: حتی اگر معتقد باشیم که باید با دیپلماسی و گفتمان با دشمنان برخورد کرد، باید این امر با پشتوانه اقتدار نظامی و اجتماعی انجام گیرد، زیرا که دیپلماسی بدون تقویت توان نظامی کشور به هیچ وجه سودمند نخواهد بود.

آیت الله رجبی با بیان اینکه امروز چندین کشور خود را حاکمان جهان می پندارند، ابراز داشت: مردم یمن تحت ظلم های ناجوانمردانه قرار گرفته اند، اما سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر کوچکترین بیانیه ای صادر نمی کنند، اما همینکه در اوکراین حادثه ای رخ می دهد همه کشورهای غربی با هم همدست می شوند و بیانیه صادر می کنند، از این رو فقط منافع نظام سلطه برای این مدعیان حقوق بشر مهم است.

سخنان رهبر انقلاب مبنی بر لزوم تقویت اقتدار نظامی؛ حکیمانه، متین و متقن

وی سخنان امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تقویت اقتدار نظامی را حکیمانه، متین و متقن توصیف کرد و گفت: منطقی که رهبر معظم انقلاب بر لزوم تقویت بنیه نظامی فرمودند، برخاسته از فرهنگ دینی، تجربه تاریخی و انقلابی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه افرادی که دم از دیپلماسی و گفتمان می زنند و بنیه نظامی کشور را تضعیف می کنند، هیچ پشتوانه دینی و عقلی و تجربی ندارند، تصریح کرد: معلوم نیست منشاء سخنان و اظهار نظرهای آنها چه چیزی بوده چون این حرف ها منطق عقلایی ندارد و یا برای خودنمایی یا لجاجت و یا از روی خیانت بیان شده است.

ارسال نظرات