۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۰۴۴۹۰
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله صافی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود

آیت الله صافی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود
آیت الله حسینی بوشهری گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود و در بزنگاه ها به میدان می آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم چهلم رحلت حضرت آیت الله صافی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، با بیان روایتی گفت: اگر به شرح حال بزرگان و اسطوره های اخلاقی نپردازیم هم نسل حال و هم نسل آینده بی‌بهره می‌ماند و برای اینکه گرد و غبار فراموشی افکنده نشود و چهره علمی و اخلاقی چنین افرادی پنهان نماند تا جایی که می شود و مقدور است باید سخن گفته شود.

وی با اشاره به پیام رهبری در رحلت حضرت آیت الله صافی اظهار داشت: جمله به جمله پیام رهبری بیان کننده بخش مهمی از ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگ است تا جایی که رهبر معظم انقلاب در آن پیام رسا می‌نویسند من از مشورت‌های این شخص بزرگ استفاده می‌کردم.

امام جمعه قم ادامه داد: چنین بیانی را از رهبری درباره شخصیتی یا ندیده و یا کمتر شنیده ایم، شخصیتی که حامی و ناصح انقلاب است، انقلاب اگر دیده بان نداشته باشد دشمنان در آن رخنه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به حامیان و ناصحان خیرخواه احتیاج دارد، ابراز کرد: حضرت آیت الله صافی دیده‌بانی بیدار و خیرخواه انقلاب بود و در بزنگاه ها به میدان می آمد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ما باید با تمام وجود قدردان مراجع و عالمانی باشیم که تنها به تعریف و تمجید بسنده نمی کنند، عنوان کرد: عاشقان انقلاب تنها تعریف و تمجید نمی کنند بلکه آنجا که نیاز باشد ناصحانه تذکر می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قم مانند خورشید می درخشد، خاطرنشان کرد: این شخصیت زبان گویای حوزه در عصر غیبت بود؛ حضرت آیت الله صافی ویژگی هایی دارد که در بسیاری از مراجع کمتر پیدا می شود ایشان شاگرد و مشاور مورد اعتماد حضرت آیت الله بروجردی بود.

وی حضرت آیت الله صافی را فرد ارشد در شورای مشورتی استفتائات حضرت آیت الله بروجردی برشمرد و گفت: در دوره قبل از مرجعیت خود نگاشتن رساله عملیه و پاسخ به استفتائات را تمرین کرده و در مرکز مرجعیت رشد کرده بود، یعنی زمانی که به مرجعیت می‌رسد همانند کسی نیست که تازه می‌خواهد رساله عملیه را بنویسد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حضرت آیت الله صافی یک مرجع معمولی و عادی نبود تصریح کرد: ایشان یک مرجع معمولی نبود منتها تا زمانی که در بین ما هستند قدر اینگونه افراد آن گونه که باید باشد، شناخته شده نیست.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: دو اثر ماندگار تاریخی نسبت به حسین بن علی از ایشان به یادگار مانده است همچنین منتخب الاثر ایشان کتابی است که شایسته است هر کسی در خانه آن را داشته باشد چرا که این کتاب یک کتاب مرجع در موضوع مهدویت است.

وی ادامه داد: برای حضرت آیت الله صافی منصب ها مهم نبود با افراد عادی همان رفتاری را داشت که با سیاستمداران انجام می داد البته نسبت به کسانی که حریم دین و اهل بیت را می شکستند برخورد دیگر و قاطعی داشت.

وی با اشاره به اینکه من بر این باورم قلمی بر روی کاغذ نگذاشت، موضعی اعلام نکرد، در جایی سکوت نکرد جز اینکه رضایت خدا و حضرت صاحب الامر مدنظرش بود، ابراز داشت: با تمام وجود دلسوز حوزه‌های علمیه بود، دغدغه آینده حوزه را داشت و علاقه‌مند بود مراجع، مبلغین و محققینی در حوزه رشد کنند چرا که امروز همانند گذشته ها نیست و حوزه علمیه باید پاسخگوی جهان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه این مرجع بصیر بارها فرمود مصر و کشورهای اسلامی را دریابید، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله صافی بارها تاکید می کردند دشمنان در مقابل اتحاد کشورهای اسلامی کاری از پیش نمی برند، اسلام همیشه از تفرقه ضربه می‌خورد.

ارسال نظرات