۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۰۴۵۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پرتاب ماهواره نور ۲ نمایش قدرت و اقتدار ایران در منطقه است

پرتاب ماهواره نور ۲ نمایش قدرت و اقتدار ایران در منطقه است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: پرتاب ماهوره نور ۲ سپاه نمایشی از قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه است که موازنه بازدارندگی و اقتدار را در دنیا برای ایران سنگین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، به اشاره به اینکه ماهواره نور ۲ با موفقیت در مدار قرار گرفت، گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران با استفاده از ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد، ماهواره نور ۲ را از کویر شاهرود در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

وی با تبریک این موفقیت بزرگ نیروی هوای فضای سپاه پاسداران، افزود: ماموریت ماهواره نور ۲ سنجشی و شناسایی است و با سرعت ۷/۶ کیلومتربر ثانیه، ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: چهارشنبه سوم اردیبهشت سال ۹۹ نیز ماهواره نور یک با استفاده از ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و تاکنون ۱۰ هزار بار به دور زمین چرخیده و تا یکسال آینده نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی ماهواره نور ۲ ارتقاء یافته ماهواره نور ۱ است که ماموریت آن علاوه بر سنجشی و اطلاعاتی می‌تواند از اطلاعاتی که به دست می‌آورد حوادثی همچون زلزله و سیل را از فاصله ۵۰۰ کیلومتری در مقیاس بسیار بزرگ و دقیق رصد کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ماهواره‌بر‌ها همانگونه که می‌توانند ماهواره را با خود حمل کنند و به مقصد برسانند می‌توانند به عنوان موشک بالستیک عمل کنند و ابزار راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی کشور محسوب می‌شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: پرتاب موفقیت آمیز ماهوره نور ۲ سپاه پاسداران، نمایشی از قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه است که می‌تواند موازنه بازدارندگی و اقتدار کشور را در دنیا سنگین کند.

به گفته وی وضعیت و شرایط امروز بین المللی بیانگر این است که توسعه و پیشرفت، بدون امنیت کارآیی نخواهد داشت و کشور را نیازمند بیگانه خواهد کرد.

آیت الله سلیمانی گفت: ایران پهناور به عنوان یک امپراطوری بزرگ نیازمند برخورداری از تکنولوژی پیشرفته ماهواره نظامی بود که زمینه آن از سال ۹۲ از سوی سپاه پاسداران فراهم شد.

وی در ادامه یادآور شد: بازتاب وسیع رسانه‌ای پرتاب ماهواره نور ۲ در فضای بین المللی نشانه اهمیت این موفقیت بزرگ است و دشمنان نظام اسلامی به شدت از این موفقیت خشمگین و برآشفته هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان داشتن ماهواره اختصاصی را به منزله ابزارنظامی تهاجمی به کشور‌های دیگر ندانست و گفت: برخورداری از ماهواره نظامی اختصاصی ازحقوق مسلم دفاعی همه کشور‌ها و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند اقدامات امنیتی کشور‌های متخاصم را رصد کند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: به اعتقاد کارشناسان عبورجمهوری اسلامی ایران از دو نسل ماهواره بر سفیر و سیمرغ و موفقیت ماهواره بر قاصد، اکنون شرایط کشوربرای استفاده از نسل جدید ماهواره بر‌ها آماده شده است چرا که ماهواره بر نور اکنون درمداری بیش از سه برابرماهواره‌های گذشته ایران قراردارد که نشان دهنده رشد بالنده ایران درعرصه فضا و ورورد به آسمان است.

وی با اشاره به اینکه هرچند ماهواره‌های قبل آزمایشی بود، اما ماهواره نور تنها آزمایشی نیست و کاربرد نظامی هم دارد، افزود: سپاه پاسداران در حالی به این موفقیت بزرگ رسیده است که کشوردراوج تحریم‌ها با حرکت جهادی و با تکیه بر قدرت داخلی به چنین موفقیت بزرگی رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نخستین کشور فضایی در بین کشور‌های اسلامی قرارداد که این موفقیت نیز نشانه قدرت و اراده سبزپوشان سپاه پاسداران است.

آیت الله سلیمانی گفت: اگرهم افزایی و هماهنگی که بین قوای مختلف درعرصه دانش، فناوری، صنعت، سیاست گذاری و اجرااست، اگراین هماهنگی و هم افزایی در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم صبور ایران وجود داشته باشد همه مشکلات را حل خواهد شد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات