۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۴۵۳۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ ارزش های دینی است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ ارزش های دینی است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت را رسالتی خطیر عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ ارزش های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا، ضرورت زندگی فردی و اجتماعی امروز است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ شهادت را سرلوحه خود قرار دهیم، افزود: فرهنگ شهادت به معنای سرمایه‌گذاری جان برای حفظ آرمان و ارزش‌های دینی است.

وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن نیمه شعبان خاطرنشان کرد: میلاد امام عصر(عج) عید بزرگ همه شیعیان جهان است.

ویژگی شخص منتظر حرکت به سمت جامعه مهدویت است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وجود ظلم و ستم، گرفتاری، فقر و بیماری در جهان، عنوان کرد: اعتقاد به منجی بشریت به ما می آموزد که نظم ظالمانه حاکم بر جهان ابدی نیست و برچیده خواهد شد.

وی به بیان ویژگی های شخص منتظر پرداخت و گفت: شخص منتظر ظهور باید خود و جامعه را به مهدویت نزدیک کند و به سمت جامعه مهدوی گام بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در ادامه بیان داشت: جامعه مهدوی از همه امکانات علمی و فناورانه در جهت رفاه و آسایش عموم مردم استفاده می کند و استرس و اضطراب در آن جای خود را به نشاط و سرور خواهد داد.

ایثار و از خودگذشتگی بین نسل جوان تبیین شود

امام جمعه خرم آباد با گرامیداشت تولد علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: تربیت دینی نسل نو و نهادینه سازی ارزش ها بین جوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: جوانان ایران اسلامی باید با ایثار و ازخودگذشتگی، عبادت، اعتقاد به دین و دیانت، حق طلبی حضرت علی اکبر را سرمشق خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی به رسالت نسل نو در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: برای انجام وظیفه در ادامه راه انقلاب، جوانان ما باید بتوانند با تلاش علمی و آموزشی، قدم‌های خوبی بردارند./9451/پ201/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات