۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۰۴۷۴۳
حزب‌الله:

هرکس به دنبال خلع سلاح مقاومت باشد به اسرائیل خدمت می‌کند

هرکس به دنبال خلع سلاح مقاومت باشد به اسرائیل خدمت می‌کند
امین السید با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی سلاح مقاومت را یک تهدید اساسی برای خود می‌داند تاکید کرد: هرکس که به دنبال خلع سلاح حزب‌الله است، به اسرائیل خدمت می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله طی سخنانی اعلام کرد که سلاح مقاومت، دشمن صهیونیستی را آزار می‌دهد و آن را یک تهدید برای خود می‌داند. بنابراین هرکسی که خواستار خلع سلاح حزب الله باشد به اسرائیل خدمت می‌کند و این مسئله مربوط به فشارهای آمریکا و اروپاست که برخی طرف‌ها را برای خلع سلاح کردن مقاومت تحت فشار قرار می‌دهند.

این مقام حزب الله افزود، مقاومت دستاوردهای مهم و شگرفی داشته است. در حال حاضر کشور روز به روز در حال فروپاشی است و ما در برابر بحران‌هایی قرار داریم که بزرگتر از ظرفیت و توانایی و امکانات ماست. بنابراین باید برای حل این بحران‌ها حضور و مسئولیت خود را تا حد امکان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد، شرایط کنونی مسئولیت بزرگی بر دوش ما گذاشته و باید برای کمک به مردم و رفع بحران‌های احتمالی آنها حضور داشته باشیم. البته این مسئله در چارچوب انتخابات نیست و ما هرگز کمک مردم را به انتخابات ربط نمی‌دهیم و مردم ما نیز این‌گونه نیستند.

ابراهیم امین السید اظهار داشت، حضور در کنار مردم برای تسکین دردهای آنها یکی از ضروری ترین و بزرگترین وظایف ماست و این حق مردم است که به آنها کمک کنیم و ما از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد؛ همان طور که در زمینه تامین سوخت و مواد غذایی و پزشکی به مردم کمک کردیم. ما می‌توانیم و حاضر هستیم به خاطر مردممان دست خود را به سوی برادران و دوستان دراز کنیم و از آنها کمک بخواهیم تا عزت و کرامت مردم لبنان حفظ شود.

وی در پایان اشاره کرد، ما گاهی مجبور می‌شویم برای تامین امکانات مورد نیاز مردم از دوستانمان کمک بگیریم تا مشکلات مردممان را حل کنیم. ما خواستار همکاری و همبستگی متقابل و همگانی در لبنان و استفاده از فرصت‌ها برای رفع چالش‌ها هستیم تا به امید خداوند این مرحله دشوار را که هدف آن تضعیف مقاومت است پشت سر بگذاریم.

از طرف دیگر «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در جریان بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی «البص» واقع در صور تاکید کرد که مسئله فلسطین بخش جدا نشدنی از ایمان و عقیده ما در حزب الله است. آرمان فلسطین عمق فرهنگی و تاریخی این منطقه را تشکیل می‌دهد؛ به ویژه اینکه اکثر انبیاء ما در فلسطین زندگی می‌کردند و بنابراین فلسطین دارای ارزش و ویژگی زمانی و مکانی است.

وی تصریح کرد، ما به عهد خود در پایبندی به مسئله فلسطین متعهد خواهیم ماند؛ چرا که فلسطین معیار و قلب همه مسائل است و موضع مقاومت لبنان در قبال مسئله فلسطین هرگز تغییر نخواهد کرد. بنابراین ما با هر گزینه‌ای که مستلزم معامله بر سر مسئله فلسطین و یا تضعیف آن باشد مخالفیم. فلسطین یک سرزمین عربی و اسلامی است و بنابراین هر انسان آزاده و صادق این وظیفه را دارد که از آرمان و ملت فلسطین حمایت و به روش‌های مختلف در برابر رژیم اشغالگر مقاومت کند.

این نماینده حزب الله در ادامه به اوضاع داخلی لبنان پرداخته و گفت، همچنان فشارها بر عرصه داخلی لبنان وجود دارد و ما تقابل سیاسی خود با آمریکا و هم‌پیمانان آن را به ویژه در زمینه انتخابات پارلمانی تکمیل خواهیم کرد. این انتخابات فرصتی مهم و ضروری برای مردم لبنان است تا اراده و انتخاب خود را به کار گیرند و مرحله بعدی کشور را تعیین کنند که در همه سطوح سیاسی و اقتصادی لبنان تاثیرگذار است. ما به این انتخابات با مسئولیت و جدیت بیشتری نگاه می‌کنیم؛ چرا که یک نبرد علیه آمریکایی‌ها و ابزار آنها در لبنان است.

حسن عزالدین با اشاره به مناقشه جاری میان روسیه و اوکراین تاکید کرد، آنچه در حال رخ دادن است در سطح ایجاد یک نظام جدید بین‌المللی پیامدهایی خواهد داشت و بنابراین ما در برابر مرحله جدیدی هستیم که ثابت می‌کند جهان را نمی‌توان با یک قدرت اداره کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات