۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۴۷۶۳

ترکیه از جدید ترین پهباد خود رونمایی کرد

ترکیه از جدید ترین پهباد خود رونمایی کرد
شرکت صنایع دفاعی ترکیه از پهپاد نظامی «میوس» رونمایی کرد و از ورود آن به خط تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛  شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» ضمن این رونمایی، ورود پهپاد جدید (Mius) به خط تولید نیز را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «سلجوق بیرقدار» مدیر فنی شرکت بایکار پیشتر در صفحه توئیتری خود نوشته بود که پس از سه سال و نیم تلاش این پهپاد جنگی وارد خط تولید خواهد شد.

پهپاد‌های ترکیه، با عنوان «تی بی ۲» (tb ۲) یا همان «بیرقدار» که در درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال میلادی گذشته استفاده شد، هم اکنون در دست نیرو‌های اوکراینی است که در برابر روسیه از آن در کنار سایر تسلیحات کشور‌های غربی استفاده می‌کنند.

بیرقدار یک پهپاد جنگی با استقامت است که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کند و موشک‌های روی بند دارد که از سوی شرکت بایکار عمدتاً برای ارتش ترکیه تولید شده است.

چند ماه قبل، ارتش اوکراین ضمن اعلام رضایت از پهپاد‌های ساخت ترکیه اعلام کرد قصد دارد تعداد بیشتری از آن‌ها را سفارش دهد.

ترکیه همچنین در آبان امسال از محصول جدید دفاعی خود به نام «فدای» که قادر است تا ارتفاع ۵ هزار متری پرواز کند، رونمایی کرد که «قاتل هواپیما‌های بدون سرنشین» لقب گرفته و برای خنثی کردن پهپاد‌های جنگی ساخته شده است.

مدیر فنی شرکت بایکار آگوست سال گذشته اعلام کرده بود که هدف این شرکت صنایع نظامی آن است که در سالگرد صدمین سال تاسیس ترکیه (۲۰۲۳) اولین نسل از پهپاد‌های جنگی به پرواز درآیند.

ارسال نظرات