۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۰۴۷۸۲
در مدرسه دارالشفاء؛

همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» برگزار شد

همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» برگزار شد
همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» با سخنرانی حجت الاسلام صافی و حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی در سالن جلسات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام حسن صافی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن جلسات دارالشفاء مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام صافی ابراز داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مسئله سیاست کاملاً مسلط بود و مطالب سیاسی را با دقت بسیار بالا درک و در مقابل آن موضعگیری مناسب می کرد و در موضوعات مختلف نیز مشاور علما بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام عمر حضرت آیت الله صافی برای خدا بود افزود: ایشان در نوشتن کتاب هایش و هر گامی که بر می داشت با نیت الهی بود و حوزه علمیه باید تلاش کند تا کتاب‌های ایشان بر زمین نماند و ترویج شود.

وی اظهار کرد: یکی از خواسته های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی این بود که ایشان معتقد بودند علم کلام باید یکی از دروس اصلی حوزه های علمیه باشد و مباحث کلامی در حوزه مطرح و مباحثه شود.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فراز و فرودهای حوزه های علمیه اظهار کرد: اگر جریان حوزه علمیه را بررسی کنیم می توان فراز و فرودهایی را در نظر گرفت و آن که اهل دقت باشد می تواند روح ماهیت و حقیقت آنها را کشف کند.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از واقعیت‌های حوزه های علمیه مرجعیت است و در بین مراجع عظام نیز حضرت آیت الله صافی گلپایگانی واقعیتی است که شناخت آن بسیاری از مسیرها را در آینده روشن خواهد کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توضیح برخی از ویژگی های مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: پرچمدار معرفی این واقعیت شخص مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هستند.

در پایان کمیته هایی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه موضوعات انجام شده در کمیته های خود پرداخته و مطالبی را ارائه کردند.

ارسال نظرات