۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۷۰۴۹۶۹
عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی:

عدم مذاکره با آمریکا به خاطر ذات استکباری آن است

عدم مذاکره با آمریکا به خاطر ذات استکباری آن است
سیاهپوش گفت: اعتقاد امامین انقلاب به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی به خاطر سرشت استکباری، ظالمانه و طاغوتی آن است که در ذات خود با منطق انقلاب اسلامی مخالف است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سیاهپوش عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی در سلسله نشست های علمی جهاد تبیین «مذاکره با دشمن در گفتمان امامین انقلاب» که بعد از ظهر امروز در سالن همایش امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، یکی از مقولات مهم جامعه امروز را بحث مذاکره نظام اسلامی با دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مقوله مذاکره با دشمن همیشه یک بحث چالشی بوده که بین افراد جامعه وجود آورده و نگاه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در حوزه نظریه سیاسی صاحب نظریه و دارای پشتوانه فکری است و در نظام سازی و مفهوم سازی ها از غنای لازم برخوردار است.

وی با تقسیم‌بندی دشمن به دشمنی که هویت آن مشروع است و دشمنی که هویت آن مشروع نیست ابراز کرد: در سیره امامین انقلاب، مذاکره با دشمنان نامشروع مثل اسرائیل به صورت کلی منتفی بوده و سالبه به انتفاع موضوع است.

سیاهپوش در ادامه به منطق امامین انقلاب اسلامی ایران برای دشمنی با آمریکا پرداخت و افزود: اعتقاد امامین انقلاب به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی به خاطر سرشت استکباری، ظالمانه و طاغوتی آن است که در ذات خود با منطق انقلاب اسلامی مخالف بوده و دشمنی آمریکا با نظام اسلامی به صورت ریشه‌ای است.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی افزود: در سیره امامین انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا درصورتی خوب است که دیدگاه و رفتار آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی تغییر و اصلاح پیدا کند؛ چراکه در غیر این صورت مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.

وی در ادامه به بیان برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: ایشان تاکید کردند که مسئله بحث دین و انقلاب نیست، بلکه هیچ ایرانی غیرتمند و با شعوری حاضر نیست با طرفی که می خواهد نقاط قوت کشور را از دست او درآورد، معامله کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی ابراز کرد: رهبری فرمودند اصل مذاکره با آمریکا حتی با کسی که آدم حسابی باشد غلط است و مذاکره با آنها که به هیچ چیز، حتی اخلاق و قانون و عرف بین المللی پایبند نیستند، مسخره است و مطلقاً معنا ندارد.

سیاهپوش تصریح کرد: رهبر انقلاب با اشاره به برخی که می گویند مذاکره با آمریکا چه عیبی دارد، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا تا وقتی به تعبیر حضرت امام آدم نشده، سمّ است؛ ضمن اینکه مذاکره با دولت فعلی این کشور سمّ مضاعف است.

ارسال نظرات