۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۰۵۱۳۷
امام جمعه موقت کاشان:

حقیقیت انتظار در جهاد و عمل است

حقیقیت انتظار در جهاد و عمل است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبارحقیقیت انتظاررا جهاد و عمل دانست و گفت: حقیقیت انتظاربه معنی مدیریت آینده انسان و جهان و تحقق جامعه منتظرو بررسی چشم انداز افق بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزارشد در ادامه تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه حضرت ابراهیم با اشاره به بحث مهدویت در قرآن، گفت: آیات متعددی در قرآن و روایات زیادی دررابطه با امام عصر (عج) آمده است.

وی با اشاره به اینکه برای موضوع مهدویت هر چقدر هم صحبت شود باز هم کم است گفت: انتظار پایه و اساس بحث مهدویت است و هر چه قدر در خصوص انتظار و حقیقت این واژه صحبت شود بازهم کم است وجای سخن دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار حقیقیت انتظار را جهاد و عمل دانست و با بیان اینکه حقیقت انتظار به معنی مدیریت آینده انسان و جهان و تحقق جامعه منتظر و بررسی چشم انداز افق بشریت است، افزود: در بحث انتظار، حقیقت انتظار که زمینه سازی ظهوراست را شیعه در عصر غیبت برعهده دارد.

وی موضوع انتظار را یکی از مهمترین موضوعات در رابطه با امام عصر (عج) دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، با فضیلت‌ترین اعمال امت من انتظار فرج است، که بیانگراین است انتظار فرج فراتر از این است که ما معمولا خود را منتظر می‌دانیم.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه منتظر واقعی تنها با حرف و شعار نمی‌تواند منتظر باشد، گفت: همانگونه که انسان برای مهمان خود انتظار می‌کشد و از همه جهت خود را آماده مهمانی می‌کند و حتی به ظاهر خود توجه دارد تا از مهمان خود پذیرایی کند، منتظر واقعی امام زمان (عج) نیز باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد تا ظهور محقق شود.

وی به برخی از ویژگی‌های یک منتظر واقعی اشاره کرد و گفت: اخلاق نیکو، رفتار حسنه، برخورد شایسته با مردم، انجام فرایض و ترک محرمات و دشمن ستیزی از جمله ویژگی‌های اولیه و ظاهری یک منتظرواقعی امام زمان (عج) است.

به گفته وی منتظرواقعی امام زمان (عج) شجاع و اهل جهاد و مبارزه با دشمن و آمر به معروف و ناهی از منکر است و از هیاهو و جنجال و تمسخر دیگران هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که انتظار فرج به معنای آماده باش است، ادامه داد: خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده خطرانحراف را متذکر شده است تا خود شیفته و واداده نباشیم تا در مسیر انحراف قرار نگیریم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات