۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۵۳۰۵
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله ری شهری تا پایان عمر در خط امامین انقلاب حرکت کرد

آیت الله ری شهری تا پایان عمر در خط امامین انقلاب حرکت کرد
آیت الله رجبی با بیان اینکه آیت الله ری‌شهری تا پایان عمر در خط امامین انقلاب حرکت کرد گفت: ایشان در نهایت صداقت در خدمت نظام انجام وظیفه کرد.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله محمدی ری شهری، به تبیین فعالیت های علمی، انقلابی و اجتماعی ایشان پرداخت و گفت: آیت الله محمدی ری شهری از شخصیت های عملی و روحانیون انقلابی قبل از انقلاب بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: این عالم بزرگوار در مسائل فرهنگی و علمی فعال بود و آثار علمی ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت و همچنین مدیریت نهادهای مختلف نظام اسلامی ایران را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله محمدی ری شهری در عرصه مدیریتی و اجتماعی فردی موفق بود، افزود: ایشان مدیریت وزارت اطلاعات و نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری، تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) و ریاست مؤسسه دارالحدیث را برعهده داشت.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله محمدی ری شهری در نهایت اخلاص و صداقت تا جایی که توانست در خدمت نظام اسلامی ایران انجام وظیفه کرد، افزود: ایشان در مقاطع حساس انقلاب تابع محض دستورات امام خمینی(ره) بود از این رو ایشان توانست نظرات سیاسی و اجتماعی امام راحل را در پست وزارت اطلاعات تامین کند و کتاب خاطراتی نیز از این دوران خود نوشته است.

وی با اشاره به سیره اخلاقی و معنوی این عالم بزرگوار بیان کرد: مرحوم آیت الله محمدی ری شهری ارتباط های معنوی با اهل معنا و عرفان داشت و همچنین آثار مختلفی درباره سیره عرفانی و اخلاقی ائمه اطهار(ع)، علما و بزرگان به یادگار گذاشت.

آیت الله رجبی با بیان اینکه آیت الله محمدی ری شهری تا پایان عمر خود در خط امامین انقلاب حرکت کرد، گفت: این عالم بزرگوار تابع محض دستورات امام راحل بود و همچنین ایشان در مسیر تحقق فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب گام برداشته بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ارتحال آیت الله ری شهری را به بیت و فرزندان ایشان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند روح ایشان را با اولیای خود محشور کند و خلاء وجودشان را جبران کند.

ارسال نظرات