۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۷۰۵۳۵۸

تحقیر غرب و کامِ تلخ غرب گرایان در ایران

تحقیر غرب و کامِ تلخ غرب گرایان در ایران
موضع‌گیری برخی از افراد، بخصوص غرب‌گرایان در ایران به گونه‌ای است که انگار مقصر نتیجه بخش نبودن اعتماد اوکراین به غرب و در راس آن‌ها آمریکا و تحقیر غرب در این واقعه، جمهوری اسلامی ایران است، جنگ اوکراین تناقضات زیادی را برای غرب گرایان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دانشجو، عباس برمشوری؛ حمله نظامی روسیه به اوکراین نمود بارزی از تحقیر غرب در حال حاضر است، تحقیری که به کام غرب گرایان در ایران نیز تلخ است. بدون شک جنگ در اوکراین مایه ی تاسف است و بشریت مخالف ویرانی ملتها و فرهنگ ها است اما باید اشاره کرد که اوضاع امروز اوکراین در واقع ناشی از اعتماد کاذبی است که این کشور به غرب، بالاخص آمریکا داشته است، امروز عیان شده است که آمریکا مانند سایر وقایع و اتفاقات تاریخی دیگر قابل اعتنا نیست، اعتماد به آمریکا هزینه ی جبران ناپذیری خواهد داشت زیرا عدم پایبندی به تعهدات بین المللی از ویژگی های بارز این کشور جنایتکار است.

 


موضع گیری برخی از افراد، بالاخص غرب گرایان در ایران به گونه ای است که انگار مقصر نتیجه بخش نبودن اعتماد اوکراین به غرب و در راس آنها آمریکا و تحقیر غرب در این واقعه، جمهوری اسلامی ایران است، جنگ اوکراین تناقضات زیادی را برای غرب گرایان ایجاد کرده است که آنها یا پاسخ نخواهند داد یا با عبارات غربی که به آنها یاد داده شده است، آنها را توجیه می کنند. یکی از تناقضات این است که چرا جنگ اوکراین محکوم است ولی جنگ در یمن پس از چندین سال محکوم نمی شود؟ آیا خون مردم اوکراین رنگین تر از خون مردم یمن است؟

 

 

از تناقضات دیگر می توان به این مسئله اشاره کرد که چطور حمله نظامی روسیه به اوکراین محکوم می شود ولی تجاوز وحشیانه ی آمریکا به وینتام، ژاپن، عراق، افغانستان، عراق و... محکوم نمی شود؟ از تناقضات مهم دیگر که حائز اهمیت است باید اشاره کرد که چرا جنایات رژیم غاصب اسرائیل در ارتباط با مردم مظلوم فلسطین محکوم نمی شود؟ غرب گرایان به این تناقضات پاسخ نخواهند داد یا سعی می کنند در قالب پوشش های مختلفی مثل صلح، حقوق بشر و مواردی از این قیبل که غرب به آن ها یاد داده است، این تناقضات را توجیه کنند، زیرا غرب و توجه به غرب آنها را چنان فریفته است که به حقایق توجهی ندارند و دربرخورد با وقایع دچار رویکرد دوگانه هستند.

 


غرب گرایان در ایران معتقد هستند که دنیای امروز، دنیای موشک نیست، دنیای گفتمان است و با این عقیده سعی داشتند تولیدات نظامی ایران را محدود کنند و کشور ایران را به سمت سازش و پیمان با غرب و در راس آنها آمریکا سوق دهند، اما امروزه این عقیده ی آنها بطور جدی نقض شده است، آنچه که امروز عیان شده است این است که اولا غرب و در راس آنها آمریکا با ژست و پوشش صلح طلبی و حقوق بشر که اتفاقا سابقه ی جنایات متعددی دارند به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، زیرا آنها به تعهدات بین المللی خود هیچ پایبندی ندارند و این در قضیه ی اوکراین اثبات شد، دوما تولیدات نظامی و تسلیحات موشکی لازمه ی حفظ امنیت یک کشور است که اگر به غرب اعتماد شد و از این تولیدات نظامی و موشکی صرف نظر شد، آن کشور با خطرات متعددی روبرو خواهد شد، دقیقا مشابه وضعیتی که اوکراین امروز با آن مواجهه شده است.

 


در پایان باید اشاره کرد که جنگ و ویرانی ملت ها و فرهنگ ها اصلا پذیرفته نیست، آن چیزی که وقایع اوکراین نشان داد این بود غرب گرایان در برخورد با جنگ یک رویکرد دوگانه دارند و هر جنگی مثل یمن را محکوم نمی کنند، آنچه که عیان شد این بود که غرب گرایان شیفته ی غرب هستند و هرچیزی مثل جنگ اوکراین که در جهت تحقیر غرب باشد، کام آنها را تلخ می کند. حوادث اوکراین بیان می کند که اتکا و اعتماد به غرب و در راس آنها آمریکا، جز پشیمانی و حسرت چیزی به همراه نخواهد داشت و شاهد این مدعا است که اگر تولیدات نظامی و موشکی محدود شود یا از بین رود، یک کشور با خطرات جدی مواجهه خواهد شد.

 

 

عباس برمشوری - دبیر هسته ی بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس

ارسال نظرات