۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۰۵۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

دستاوردهای علمی و نظامی، نتیجه حمایت های رهبر انقلاب از نخبگان

دستاوردهای علمی و نظامی، نتیجه حمایت های رهبر انقلاب از نخبگان
نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه شعار سال منطبق با حقایق زندگی مردم است، گفت: پیوند علم و صنعت زمینه های پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سال نو و عید نوروز، به شرح فلسفه نامگذاری شعار سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» پرداخت و گفت: سالیانی است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات حکیمانه خود در آغاز سال جدید شعار اقتصادی را مطرح می‌کنند و سران نظام و دولتمردان و مسؤولان کشور را برای تحقق آن مورد خطاب قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه شعار سال منطبق با حقایق زندگی مردم نامگذاری می شود، گفت: امروز جامعه از بیکاری، تحریم ها و مشکلات اقتصادی رنج می برد، از این رو رهبر انقلاب در شعار سال تولید ملی و اشتغال آفرینی را مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: زمانی که اقشار مختلف دانشگاهی، نخبگان و کارآفرینان با رهبر معظم انقلاب دیدار دارند، انگیزه دوچندان برای ادامه مسیر و فعالیت های دانش بنیان پیدا می کنند و حمایت رهبر معظم انقلاب از دانشمندان و مبتکران جوان سبب شده که کشور در عرصه های نظامی و پزشکی به دستاوردهای شگفت انگیز دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز رهبر انقلاب همگان را به تولید بر اساس علم و دانش تشویق کردند، افزود: باید میان صنعت و دانشگاه ارتباط تنگاتنگ به وجود آید، از این رو باید دانشگاهیان علم خود را وارد صنعت و کارخانه کنند و به صورت علمی دانش خود را تجربه کنند.

امام جمعه قزوین بر لزوم پیوند و هماهنگی میان علم و صنعت تأکید و تصریح کرد: باید صنعت کشور از دانش نخبگان بهره ببرد و دانشگاهیان ما علم خود را در عرصه صنعت و تولید به کار ببندند تا کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه تاکنون اقتصاد و صنعت و کشاورزی ما دانش بنیان نبوده، اما اگر تلاقی و پیوند میان دانش و صنعت به وجود بیاید کشور در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر اراده جدی برای تحقق شعارهای سال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شد، وجود نداشت، گفت: برخی دولتمردان قبل چشم امید به غربی ها برای توسعه و پیشرفت کشور داشتند، اما الحمدلله شاهدیم که دولت انقلابی سیزدهم دلسوزانه و با اعتقاد و ایمان راسخ در پی اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب و شعار سال هستند و امیدواریم بزودی نتایج این زحمات بیشتر از گذشته در سطح جامعه ملموس شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بر لزوم برنامه ریزی تحقق شعار سال از سوی مسؤولان کشور تأکید کرد و افزود: نباید عنوان شعار سال تنها زینت سربرگ های اداری باشد، بلکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب تکلیف و وظیفه عملی برای تمام مسؤولان کشور قرار گیرد و امیدوارم امسال سران نظام و دولتمردان برای تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند.

ارسال نظرات