۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۰۵۸۶۱
گزارش؛

طلاب جهادی در پادگان دوکوهه

طلاب جهادی در پادگان دوکوهه
پس از دو سال که به دلیل همه گیری بیماری کرونا بساط این سفر نورانی و اردوهای قشنگش موقتا جمع شده بود، امسال دوباره پای راهیان نور به مناطق باز شد و دوکوهه از غربت در آمد.

قرار است هرساله در ایام نوروز محوطه نورانی دوکوهه میعادگاه طلاب نوجوان حوزه علمیه امام خمینی ره شعبه۲ باشد، طلابی که با لباس خادم الشهدا در قدمگاه شهیدان به راهیان نور خدمت می کنند.

پس از دو سال که به دلیل همه گیری بیماری کرونا بساط این سفر نورانی و اردوهای قشنگش موقتا جمع شده بود به حمد الله امسال دوباره پای راهیان نور به مناطق باز شد و دوکوهه از غربت در آمد.

طلبه‌های حوزه علمیه امام خمینی ره شعبه۲ نیز در دومین اردوی خادم الشهدای راهیان نور از ۲۱اسفند ۱۴۰۰ در منطقه مستقر شدند. و تمام طلاب طی سه اردوی یک هفته ای بار مسئولیت های تعریف شده را به دوش خواهند کشید.

طلاب جهادی در پادگان دوکوهه

برنامه روزانه آنان به این شرح است که ورزش صبحگاهی بعد از نماز صبح، مثل همیشه و همه جا آغاز کننده فعالیتهاست.

میدان صبحگاه دوکوهه شاید کمی پیر شده اما هنوز انگار از شور و نشاط جوانان رزمنده دفاع مقدس پر است.
هنگام طلوع آفتاب وقت تجدید عهد است! سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با دعای عهد، دسته جمعی با امام خود تجدید عهد میکنند و العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان میگویند.

ساعات ابتدایی صبح کارها سبک تر است، پس فرصت مناسبی برای رشد علمی و البته معنوی به شمار میرود!

پس حلقه علمی تشکیل شده و شرح مناجات شعبانیه، مباحثه یکی از کتابهای درسی و نشستهای اندیشه ورزی و... تشکیل میشود تا شعار درس تعطیل نیست در این اردو هم مثل تمام اردوهای دیگر در تمام ایام سال محقق شود!

از همان ساعات اولیه صبح کم کم گروه ها تقسیم شده و هرکدام به کار خود مشغول میشوند.
طلاب جهادی در پادگان دوکوهه
عده ای در ایستگاه صلواتی با شربت و شیرینی و چای و دمنوش و... از مردم پذیرایی میکنند و کامشان را شیرین می‌سازند. این ایستگاه صلواتی از یک هفته قبل از نوروز آغاز به کار میکند و تا دو هفته بعد از روز تحویل سال پذیرای دلدادگان شهد شیرین شهادت است.صوت شور انگیز مداحی و دود غلیظ اسپند و پذیرایی با صلوات های گاه و بیگاه مردم حال خوشی ایجاد می‌نماید که چون آهن ربا هرکه از آن اطراف رد میشود را به شیرن شدن کامش دعوت می‌کند.

جمعی دیگر بساط واکس صلواتی پهن کرده و غبار راه زایران کربلای ایران را میگیرند. این کار حس تواضع ارزشمندی ایجاد میکند و در تربیت اخلاقی داوطلبان این خدمت خیلی موثر است.

کمی آن طرف تر جمعی از طلاب که برای کار تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان دوره دیده اند سنگر کودکان به راه انداخته و با شعر و بازی و نقاشی و... کودکان را با معارف فرهنگ ایثار و شهادت آشنا میکنندو البته لحظات شادی در دوکوهه برایشان می‌سازند.

اما سینما دو کوهه هم مشتریان خودش را دارد! از دیگر خدمات طلاب حوزه علمیه امام خمینی ره شعبه۲ در پادگان خاطره انگیز دوکوهه است. پخش فیلم و کلیپ های کوتاه یا مستندهای جذاب در طول روز و پخش فیلمهای سینمایی جذاب دفاع مقدس در ساعات ابتدایی شب برای مردم مخاطبین بسیاری را جذب نموده است. و خانواده ها و کاروان‌هایی که شب را در این مکان مقدس سپری می‌کنند از این برنامه بهرا میبرند.
کمک به فضاسازی محیطی نیز از جمله برنامه های تاثیرگذار است ‌که حس و حال خوبی برای مخاطبین ایجاد میکند و گرد پیری را از قدمگاه شهیدان می‌زداید.

در گوشه ای نیز میز خدمات فرهنگی همچون ایستگاه صلواتی که محل توزیع خوراک البته متبرک جسم است! خوراک روح ومعنویت توزیع نموده و به ارائه ی خدمات فرهنگی میپردازند.

گروهی از طلاب نیز در آشپزخانه بزرگ پادگان دوکوهه به پخت هزاران پرس غذا برای زائران کمک میکنند.
معاونین، اساتید و کادر حوزه نیز در این فضای سرشار از معنویت درکنار طلاب خدمت میکنند و با خانواده لذت خدمت در مسیر زنده نگه داشتن یاد شهدا را بر لذت صدها مقصد سفرهای تفریحی نوروزی ترجیح میدهند. این خانواده های مخلص، صبور و جهادی در محیطی با نشاط باهم در سنگرهای پشتیبانی هستند و مردان در میدان جنگ نرم فرهنگی دل به دریای خط مقدم زده اند.

بالاخره این سفر شورانگیز و پرکار روز دوازدهم فروردین با آخرین گروه از طلاب به پایان می‌رسد و همگی کوله بار خاطرات خویش را با وسایل ایستگاه صلواتی دوکوهه جمع میکنند تا از صبح چهاردهم فروردین با قوت و انگیزه بیش از پیش بازهم برنامه منظم و منسجم خود را در حوزه علمیه امام خمینی ره شعبه۲ از سر بگیرند و مشغول گردند.

ارسال نظرات