۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۰۶۰۲۵

استقبال مسلمانان اندونزی از ماه رمضان

استقبال مسلمانان اندونزی از ماه رمضان
اندونزی کشوری با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان با کمرنگ شدن محدودیت های کرونایی ماه رمضان را با حضور تعداد زیادی از نمازگزاران در مسجد بزرگ جاکارتا آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و رفع محدودیت های کرونایی در اندونزی، این کشور به عنوان بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان، با جمعیتی بزرگ به استقبال ماه رمضان رفت.

هزاران نفر پس از غروب آفتاب روز شنبه در مسجد استقلال واقع در پایتخت این کشور گردهم آمدند تا نماز ویژه «تراویح» را که در طول ماه رمضان برگزار می شود، اقامه کنند. در طول این مراسم استفاده از ماسک و گذرنامه کرونایی برای ورود اجباری بود.

نماز تراویح به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی مذهب در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.

نماز تراویح بیست رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این رو آن را نماز تراویح می‌نامند. ترویحه، وقفه کوتاهی است که از آن برای خواندن دعا یا اذکار استفاده می‌شود. نماز تراویح در مساجد اهل سنت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هر ساله در ماه رمضان جمعیت بسیاری برای شرکت در نماز تراویح مسجدالحرام در مکه و مسجد نبوی در مدینه جمع می‌شوند.

طی ۲ سال گذشته اندونزی با یکی از بزرگترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا مواجه بود. اما رمضان امسال به دلیل کاهش آمار مبتلایان اجازه گردهمایی برای عبادت داده شد که مورد استقبال فراوان مردم این کشور قرار گرفت.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی هفته گذشته اعلام کرد، امسال اجازه بازگشت به خانه و سفر پس از ۲ سال ممنوعیت سفر که مرتبط با همه گیری ویروس کرونا بود داده می شود. وی در کنفرانس خبری گفت: «بهبود شرایط کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان ما را امیدوار کرده است.»

امسال ماه روزه داری در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا زودتر از کشورهای آسیای جنوب شرقی که ماه رمضان را از امروز یکشنبه شروع کردند، آغاز شد./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری رویترز

ارسال نظرات