۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۰۶۱۲۶
حجت الاسلام پورسید آقایی:

لزوم تربیت نیروهای نخبه و تخصصی برای توسعه فرهنگ قرآنی توسط حوزه

لزوم تربیت نیروهای نخبه و تخصصی برای توسعه فرهنگ قرآنی توسط حوزه
رئیس پژوهشکده مهدویت، بر لزوم تربیت نیروهای نخبه و تخصصی توسط حوزه های علمیه تاکید کرد و این مهم را رسالت و وظیفه حوزه دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پورسیدآقایی، در نشست هم اندیشی وعاظ برجسته کشور پیرامون توسعه جلسات قرآنی خانگی که در جمکران برگزار شد، گفت: بزرگان ما از جمله آیت الله مصباح یزدی به مسئله جلسات خانگی تاکید داشته اند. متاسفانه باید گفت که حس ما این است که در گذشته جلسات قرآنی بیش از امروز بود.

وی افزود: نسل انقلاب گر و طلبه و دین مدار امروز محصول همین جلسات قرآنی بودند.

مدیر مرکز پژوهشی موعود بیان کرد: مساله جلسات قرآنی باید با رعایت اصولی پیگیری شود. مساله محتوای جلسات قرآنی بسیار مهم است. امروزه سطح توقعات از جلسات قرآنی برای تامین محتوا و تربیت معلمان قرآن بسیار بالا است و همه این امور نیز باید از حوزه شکل گیرد.

وی گفت: تربیت نیرو و محتوا از جمله وظایف حوزه های علمیه کشور است.

رئیس پژوهشکده مهدویت، بیان کرد: مسئولان کشور باید از ظرفیت های عالی حوزه های علمیه کشور استفاده کنند. تربیت طلابی که بتوانند در این حوزه فعالیت کنند به یک عزم عالی ملی نیاز دارد. طلاب دینی در زمینه فعالیت های قرآنی تحصیل کرده اند و زمینه سازی عمیق انجام داده اند.

حجت الاسلام پورسید آقایی، اظهار کرد: نگاه عددی و کمّی به مساله جلسات قرآنی درست نیست زیرا باید بدانیم چه کسانی قرار است در این جلسات قرآنی فعالیت کنند.

وی، گفت: باید افرادی داشته باشیم که در حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد و اجتماعی و... در حوزه های علمیه هم معضلات را بشناسند و هم راه برخورد را بشناسند و این موارد را نیز به مسئولان ارایه دهند.

ارسال نظرات