۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۰۶۱۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دشمن به دنبال مرجع سازی در حوزه است

دشمن به دنبال مرجع سازی در حوزه است
امام جمعه ساری نسبت به مرجعیت سازی در حوزه از سوی دشمن هشدار داد و گفت: باید مراقب باشیم چون ملاک ما در تبعیت از مرجعیت انقلابی بودن و حرکت در مسیر نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران استان با بیان این که نهاد حوزه علمیه به اعتراف دوست و دشمن یک نهاد بسیار تاثیرگذار است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که راه درست زندگی، ستیز با استکبار و خروج از سیطره ظلم است، همان طور که پیام قیام امام حسین(ع) در کربلا نیز همین بود.

وی بر ضرورت توجه به بعد کمی و کیفی فعالیت های حوزوی تأکید کرد و افزود: امروز رسالت حوزه های علمیه بسیار سنگین تر از گذشته است چون دشمنان شبانه روزی در تلاش هستند جایگاه حوزه و روحانیت را تخریب کنند.

امام جمعه ساری همچنین نسبت به مرجعیت سازی از سوی دشمن در حوزه هشدار داد و خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم و ملاک ما حتی در تبعیت از مرجعیت دینی نیز انقلابی بودن و حرکت در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که کسی که انقلاب را قبول داشته باشد و برای آن به میدان بیاید را به‌عنوان مرجعیت قبول داریم، تصریح کرد: مدرسه علمیه ای که نسبت به سیاست های انقلاب زاویه داشته باشد بسیار خطرناک است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه تربیت حافظ دین است نه آفت دین، بیان داشت: حوزه باید طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کند تا مدافع حقیقی دین و انقلاب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بالای حوزه در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید دانش بنیان باشند تا به اهداف خود در عرصه های علمی، اخلاقی و تربیتی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید نسبت به مسائل مهم و روز کشور بصیرت لازم را داشته باشند، بیان داشت: داشتن بصیرت و تفکر انقلابی برای یک طلبه و روحانی امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، رسالت امروز حوزه های علمیه برادران و خواهران را بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: حوزه باید امروز طلابی انقلابی، مهذب، فاضل و با بصیرت پرورش دهد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش برجسته استاد در پرورش طلاب در تراز اشاره کرد و خواستار به کارگیری اساتید انقلابی، با تقوا و مدیرانی با این سطح از ویژگی ها تأکید کرد./950/

ارسال نظرات