۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۰۶۱۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

قرآن محوری و تفکر قرآنی باید در همه عرصه‌ها جاری شود

قرآن محوری و تفکر قرآنی باید در همه عرصه‌ها جاری شود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که قرآن محوری و تفکر قرآنی در همه عرصه‌ها حاکم و جاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گردهمایی فعالان قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به عظمت و اهمیت قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن پرافتخارترین و دقیق‌ترین کتاب تاریخ است که خدا هم به عظمت آن اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند در موارد متعددی به همه بندگان اعلام می‌کند که قرآن کتاب من است و اگر کسی می‌تواند شبیه آن را بیاورد؛ اما در مورد تورات و انجیل چنین سخنی مطرح نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه حق‌تعالی می‌فرماید من حافظ قرآن هستم و اجازه نمی‌دهم تحریف شود، افزود: تورات و انجیل هم کتاب آسمانی هستند؛ ولی خداوند این ضمانت را برای آن‌ها نکرده و الآن می‌بینیم تمام آن‌ها تحریف شده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تنها مکتوب الهی که بدون تحریف در دست بشریت باقی مانده، قرآن است و هیچ کتاب دیگری جایگزین آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در واقع بخش عمده سایر کتب آسمانی از بین رفته و بخش اندکی که باقی مانده، کتاب آسمانی نیست بلکه بشری است که بازنویسی شده است، در حالی‌که قرآن بدون تغییر باقی مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اینکه این نعمت با این عظمت و اعجاز فردای قیامت از کسانی که از آن بهره نبرده‌اند شکایت می‌کند، اظهار کرد: یکی از مصادیق بهره بردن از قرآن قرائت و تکرار آیات و شرکت در جلسات جزء خوانی و محافل انس با قرآن است اگرچه شاید معنا و تفسیر آیات را درک نکنیم.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل خواندن قرآن بر روی روح و روان انسان اثر دارد اگرچه معنای آن را ندانیم؛ ازاین‌رو این سخن که برخی می‌گویند اگر معنای قرآن را ندانیم خواندن آن ثمره‌ای ندارد، حرف شیطان است، هرچند اگر به ترجمه و تفسیر آن هم دقت کنیم ارزش و تأثیر آن بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: قرآن دریایی است که هر بار در این دریای ژرف غور کنیم گوهر جدیدی به دست می‌آوریم و هر کس هم به اندازه علم و درک خود از آن بهره می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرآن تنها کتاب نجات‌بخش بشریت است؛ ازاین‌رو باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که قرآن محوری و تفکر قرآنی در همه عرصه‌ها حاکم و جاری شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
ان شاالله از قاریان و عاملان به فرامین نورانی قرآن کریم باشیم
1
0