۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۰۶۱۶۱
رهبر شیعیان پاکستان:

برتری قانون اساسی و ثبات سیاسی در کشور ضروری است

برتری قانون اساسی و ثبات سیاسی در کشور ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی به تحولات اخیر سیاسی در پاکستان اشاره کرد و گفت: برتری قانون اساسی و ثبات سیاسی در کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رئیس مجمع علمای شیعه این کشور، در پیامی به تحولات سیاسی اخیر در پاکستان اشاره کرد و خواستار برتری قانون اساسی و ثبات سیاسی در کشور شد.

وی با بیان این که اختلافات سیاسی در کشور به نزاع و دشمنی شخصی تبدیل شده است که به هیچ وجه به صلاح ملت و کشور نیست، ابراز داشت: قوه قضائیه با تفسیر مناسب و روشنگرانه از قانون اساسی، از تمام ظرفیت های خود برای نجات کشور از بحران شدید استفاده کند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که بحران فعلی کشور شبیه آتش فشاںی است که می تواند بحران شدید دیگری را در کشور ایجاد کند، ابراز داشت: این هرج و مرج برای ملت و کشور خطرناک است لذا همه موظف اند که برای نجات کشور تمام توان خود را بکار گیرند.

وی با تاکید به این که تبدیل کردن اختلافات سیاسی به دشمنی و نزاع شخصی نه فقط برای آینده کشور خوب نیست بلکه اثر بدی بر نسل جوان خواهد گذاشت، ادامه داد: برای نهادینه شدن فرهنگ سیاسی بهتر، لازم است گام های موثری برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در آخر گفت: اکنون چون مسئله در اختیار دیوان عالی کشور است، تمام نگاه ها و امید ها به سوی قوه قضائیه است که با پرهیز از جناح بندی و احزاب گرایی، کشور را از وضع موجود و بحران شدید خارج کند./988/

ارسال نظرات