۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۰۶۳۸۴

میانکاله فعلا مجوز گردشگری نمیگیرد

میانکاله فعلا مجوز گردشگری نمیگیرد
سرپرست میراث فرهنگی مازندران گفت: به دلیل اینکه میانکاله در گروه مناطق حفاظت شده قرار دارد مجوز گردشگری برای آن صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبه جزیره میانکاله در منتهی الیه جنوب شرقی دریای خزر، در دوازده کیلومتری شمال شهر بهشهر در استان مازندران واقع شده است. مساحت آن بیش از ۶۸ هزار هکتار است.

تالاب میانکاله بخشی از این شبه‌جزیره است و در غرب آشوراده قرار دارد. در این تالاب که ۱۰۰ هزار هکتار مساحت دارد ۴۰ گونه پرنده زندگی می‌کنند. زمین‌های آن مجموعه‌ای از شنزار‌های ساحلی، زمین‌های باتلاقی، آبگیرها، مرداب جنگلی است.

سابقه حفاظت میانکاله به سال ۱۳۴۸ می‌رسد که به عنوان منطقه حفاظت‌شده تعیین شد. در سال ۱۳۵۴ درجه حفاظتی تالاب میانکاله به پناهگاه حیات وحش ارتقاء داده شد و یک سال بعد نیز یونسکو آن را ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره اعلام کرد.

تورهای گردشگری میانکاله نيازی به مجوز ندارند

رئیس جمهور اسفند سال قبل در بازدید از میانکاله گفت: طبیعت‌گردی راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری است  و طبیعت‌گردی بدون ایجاد تأسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌تواند به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه اضافه کند.

 گردشگرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند با تورهای یک روزه و یا بیشتر به این منطقه می‌روند و آن طور که رئيس ذخيره‌گاه زيست كره ميانكاله می‌گویدتورهای گردشگری میانکاله نيازی به مجوز ندارند، و بازديد از این تالاب برای عموم مردم آزاد است.

به گفته علی کلانه، مساحت ميانكاله ٧٠ كيلومتر است و گردشگران اجازه ورود به ٤ كيلومتر ابتدای را دارند و از هر خودرو برای ورود مبلغ ١٠ هزار تومان دريافت می‌شود و همچنین ما برای توسعه گردشگری ميانكاله برنامه داريم و می‌خواهيم معيشت دامداران و بوميان منطقه بهبود يابد، اما مخالف هتل سازی در تالاب ميانكاله هستيم.

مجوز گردشگری میانکاله صادر نشده!

میانکاله از سال ۱۳۴۸ در گروه مناطق حفاظت شده قرار گرفت و اکنون با نام‌های پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

ایزدی، سرپرست میراث فرهنگی مازندران گفتقرار است اتفاقاتی در حوزه‌ی گردشگری با حفظ صیانت از ارزش‌های محیط زیست در منطقه میانکاله رخ بدهد.تبلیغات موجود درباره تور میانکاله تبلیغاتی برای محیط زیست است که در سایت افرادی برای بازدید ثبت نام می‌کنند و به علت اینکه این منطقه حفاظت شده است ما مجوز گردشگری برای آن صادر نکردیم.

ارسال نظرات