۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۶۴۱۸
امام جمعه اهواز:

محتکران باید جلوی چشم مردم مجازات شوند

محتکران باید جلوی چشم مردم مجازات شوند
امام جمعه اهواز با بیان این که کسی که کالای اساسی را احتکار می کند باید جلوی چشم مردم مجازات شود، گفت: چند نفر از این دلال‌ها را حلق آویز و مشکل را حل کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه اهواز به نامگذاری سال جدید به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: تولید باید دانش بنیان باشد، یعنی تکیه گاهش علم و تکنولوژی باشد؛ چرا که با دانش بنیان شدن تولید و بهره گیری از علم روز، به طبع اشتغال‌زا خواهد بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به برخی مشکلات در حوزه کشاورزی به مصرف 90 درصدی آب در این حوزه پرداخت و گفت: این مسأله هشداری برای مسؤولان به ویژه در استان خوزستان است که ۶۷ درصد هدر رفت آب در حوزه کشاورزی داریم.

وی افزود: مشکل دیگر در حوزه کشاورزی هزینه صد میلیون دلاری واردات بذر است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که اگر کشاورزی را که الان به روش سنتی انجام می‌شود، دانش بنیان کنیم، امنیت غذایی کشور تامین می‌شود، افزود: با دانش بنیان کردن کشاورزی شاهد افزایش درآمد کشاورزان و حل مشکل کمبود آب خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به بیان راهکارهایی در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: باید اصلاح بذر صورت گیرد؛ چرا که اکنون میلیون ها دلار برای واردات آن هزینه می شود؛ بنابراین با این اقدام می توانیم در این از خروج این سرمایه جلوگیری کرد.

امام جمعه اهواز افزود: بهره گیری از آبیاری نوین، شیوه‌های جدید تولید و بهره وری بهتر از آب و خاک در این حوزه از اقدامات ضروری هستند که باید صورت گیرد؛ بنابراین باید کارگروهی برای آن تشکیل شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به شعار سال گفت: باید برای هر یک از موضوعات تولید، دانش بنیان و اشتغال کارگروه‌های قوی از افراد متخصص شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به گرانی‌ها اشاره کرد و ابرازداشت: در برخی از کشورهای اسلامی به احترام ماه مبارک رمضان قیمت اقلام کمتر می‌شود اما در اینجا برعکس آن رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان این که چند دلال مشخص اراده کرده‌اند که هر دولتی بر سر کار بیاید آن را به زمین بزنند، گفت: تعدادی اراده می‌کنند در یک ماه برنج و در ماه دیگر گوشت احتکار کنند و به این شکل در کل کشور گرانی به وجود می‌آید.

وی خطاب به مسؤولان تصریح کرد: چند نفر از این دلال‌ها را حلق آویز و مشکل را حل کنید.

امام جمعه اهواز افزود: کسی که کالای اساسی کشور را احتکار می‌کند را باید جلوی چشم مردم اعدام کرد؛ گرچه کشورهای دیگر بگویند شما تروریست هستید! مگر ما برای دلخوشی آنها کشور را اداره می کنیم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در خوزستان گفت: این تفاوت قیمت ها بیانگر نبود نظارت است؛ بنابراین برای چندمین بار می‌گویم نظارت را قوی کنید. حراست را قوی کنید. این وظیفه مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان خطاب به مردم با بیان این که در شرایط سخت وظیفه داریم از همدیگر دستگیری کنیم، گفت: در این ماه مبارک صله رحم به جای آورید؛ البته نه تنها به دید و بازدید بسنده کنیم، بلکه مشکلات همدیگر را حل کنیم./9454/

حسین زمان زارعی

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات