۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۰۶۶۳۱

استرداد متهم 20 میلیاردی

استرداد متهم 20 میلیاردی
رییس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از استرداد متهم ۲۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش خبرگزار رسا به نقل از  جام جم آنلاین از سایت پلیس، سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر شکایت تعدادی از شهروندان از فردی به اتهام کلاهبرداری و اینکه هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و متعاقباً اعلان قرمز وی در سطح بین‌الملل صادر شد.

وی اظهار داشت: این متهم با سو استفاده از اعتماد شاکیان مبلغ ۷۰ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد تومان) از آن‌ها دریافت و به یکی از کشورهای منطقه متواری می‌شود.

رییس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به تردد متهم در برخی کشورهای همسایه از اینترپل این کشورها درخواست شناسایی و بازداشت متهم صورت گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مداوم مأموران پلیس بین‌الملل، نسخه‌ای از اعلان قرمز صادره علیه نامبرده به کشورهای عضو سازمان اینترپل ارسال، تا ضمن ثبت اطلاعات متهم در بانک اطلاعات افراد تحت تعقیب، زمینه ردیابی و شناسایی وی فراهم شود.

سردار شیرزاد ضمن اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، خاطر نشان کرد: متهم بازداشت و در حال رسیدگی و سیر مراحل قانونی پرونده است.

ارسال نظرات