۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۰۶۸۸۲
به مناسبت سالروز عملیات نصر ۱ و فتح ۵؛

در شناسایی ابرقهرمانان دفاع مقدس کوتاهی کرده ایم

در شناسایی ابرقهرمانان دفاع مقدس کوتاهی کرده ایم
۲۵ فروردین سالروز عملیات نصر ۱ و عملیات نامنظم فتح ۵ در شمال سلیمانیه توسط دلاورمردان سپاه پاسداران است که کمتر نوجوان ایرانی از آن اطلاع دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هشت ساله دفاع مقدس یک عمر درس مقاومت و ایستادگی را برای ملت ما به ارمغان آورد، دست آورد جنگ تحمیلی عزتی تمام ناشدنی را برای ملت شهید پرور ایران به ارمغان آورد که اگر هشت سال شبانه روزی درباره جزئیات آن قلم زد و کتاب نوشت و فیلم ساخت باز زمان کم خواهیم آورد.

چندسالی است که رهبر معظم انقلاب از واژه کلیدی جهاد تبیین استفاده می کنند، نگارش و تدوین کتب در زمینه شهدای عزیز و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، خود می تواند جلوه ای جهاد تبیین، مقاومت و پایداری را به نمایش بگذارد.

یادآوری روزهای مقاومت و پایداری می تواند درسی برای نسل های آینده باشد که تحت هیچ شرایط نگذاریم حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان را به دیگران بدهیم.

باید دوران مقاومت دوران هشت سال دفاع مقدس را بنویسیم تا نسل های آینده بخوانند و همواره ایثارگری آن دوران در اذهان مردم باقی بماند و نسل به نسل در قلب ها منتقل شود.

اگر یک سال از جنگ ما و رشادت مردی های مرد و زن ایرانی را آمریکایی ها داشتند قطعاً هالیودها و ابرقهرمان هایی از آن ها می ساختند که تا قیام قیامت با آن دنیا را حیران زده می کردند، اما متاسفانه در کشور ما چنین گنج گرانبهایی داریم و با وجود اطلاع از زمان و مکان دفن این گنج دست به یافتن و رونمایی از آن نمی زنیم؛ متاسفانه در شناسایی ابرقهرمانان دفاع مقدس کوتاهی کرده ایم.

شاید کمتر نوجوان یا جوان ایرانی بداند که امروز یعنی 25 فروردین سالروز عملیات نصر 1 و عملیات نامنظم فتح 5 در شمال سلیمانیه توسط دلاورمردان سپاه پاسداران است، البته نمی توانیم خرده ای بر نوجوانان ایرانی خود بگیریم، مگر پس از گذشت سال ها از جنگ تحمیلی چند کتاب و فیلم و سریال در این موضوع و با نام عملیات نصر1 و فتح 5 تهیه شده است.

دو عملیاتی که با رمز یا صاحب الزمان برعلیه رژیم سفاک بعثی انجام شد، عملیات های افتخار آفرینی که غرور هر ایرانی را برمی انگیزاند.

با قرار گرفتن سلسله عملیات های برون مرزی در دستور کار فرماندهان جنگ و همچنین همکاری با معارضان کرد عراقی -به دلیل اهداف مشترک- نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات فتح 5 را در منطقه چوراته و ماووت در شمال استان سلیمانیه عراق و همزمان با عملیات نصر1 اجرا کرد.

ساعت 1 و 47 دقیقه بامداد 66/1/25 هنگامی که هنوز سرمای زمستان در این منطقه کوهستانی ادامه داشت، نیروهای تحت امر قرارگاه رمضان و معارضان کرد عراقی با رمز «یاصاحب الزمان (عج) ادرکنی» حمله زا آغاز کردند، در همان لحظات نخست سرعت عمل و گستردگی تهاجم نیروها، سبب غافلگیری و انهدام توان رزمی دشمن شد و تمام نقاط مورد نظر به تصرف نیروهای خودی در آمد و پنج ارتفاع از سلسله ارتفاعات گرماوند بخشهای قره داغ و سنگاو عراق مورد حمله قرار گرفت.

وحشت و نگرانی نظامیان بعث عراق، زمانی اوج می گیرد که جاده های دوکان به سلیمانیه و چوراته به سلیمانیه به کنترل کامل رزمندگان اسلام در می آید، با اجرای آتش رزمندگان اسلام روی شهر سلیمانیه، دکل تلویزیون این شهر که با پخش اخبار دروغ بازوی تبلیغاتی رژیم بعث محسوب می شد، منهدم می شود و در پایان تعداد 70 پایگاه که مسئولیت حفاظت از منطقه را داشتند به دست یگان های سپاه و بسیج تصرف می شوند؛ همچنین پایگاه‌های‌ عراقی‌ مستقر در اطراف‌ سورقلات نابود شد و مقر لشکر 27 از سپاه‌ یکم‌ عراق‌ مورد حمله‌ قرار گرفت.

تعداد 1500 نفر از قوای‌ دشمن‌ کشته‌ و زخمی‌ شده‌ یا به‌ اسارت‌ نیروهای‌ خودی‌ در آمدند و مقدار قابل‌ توجهی‌ سلاح‌ و مهمات‌ دشمن‌ به‌ غنیمت‌ گرفته‌ شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
این سخنان به هیچ عنوان به معنای شانه خالی کردن از وظایف و مسئولیتهای اجتماعی نیست.
0
0