۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۰۷۲۷۳
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب استان قم:

هدف از تعیین شهید شاخص سال، بازآفرینی و معرفی الگو‌های درخشان به جوانان است

هدف از تعیین شهید شاخص سال، بازآفرینی و معرفی الگو‌های درخشان به جوانان است
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب استان قم تأکید کرد که هدف از تعیین شهید شاخص سال، بازآفرینی و معرفی الگو‌های درخشان به جوانان است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و حجت الاسلام سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با خانواده شهید والامقام سید مجتبی صالحی خوانساری که بعنوان شهید شاخص سال 1401 استان قم معرفی شده است، دیدار کردند.

در این دیدار سردار موحد با اشاره به جایگاه رفیع و شامخ شهدا گفت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر بسیجی و بهره گیری از این گوهرهای گنجینه انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال 1389 پایه‌گذاری شده است که این سنت حسنه فرصت بی‌نظیری برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی نام ‌آوران بسیجی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، هدف از تعیین شهید شاخص در هر سال را زنده کردن،‌ بازآفرینی و معرفی الگو‌های درخشان و نام‌آوران شهدای بسیجی به جوانان خواند و افزود:
پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مومن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ عزتمند انقلاب اسلامی باز‌آفرینی این الگو برای نسل جوان باعث جریان‌سازی الگوی جوان مومن انقلابی خواهد شد.

در ادامه این دیدار نیز حجت الاسلام سید حسن اکبری گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا بعنوان گنجینه‌های تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی و نشر، گسترش و تقویت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت جزو نیاز‌های اساسی جامعه برای شناختن و گم نکردن مسیر پر افتخار و شکوهمند انقلاب اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم منظور از تعیین شهید شاخص سال را تبیین سیرهء عملی شهدا برای مدیریت فرهنگی جامعه و ارزشی نمودن محیط جامعه دانست و افزود: شهید والامقام سید مجتبی صالحی خوانساری، طلبه‌ی فاضل، عالم و مردمی بود که این وجه مردمی بودن و جهادی بودن به معنای واقعی و سیرت پاک و خلوص‌نیت از ویژگی‌های بسیار بارز این روحانی شهید می‌باشد، که هنوز شخصیت والای این شهید به خوبی برای جامعه تبیین و برجسته نشده است. ان‌شاء‌الله بتوانیم در این سال گامی در شناساندن هرچه بهتر ایشان به نسل جوان و جامعه برداریم.

همچنین در ادامه همسر مکرمه و خانوادهء معزز این شهید به بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی، معنوی و مردمداری شهید صالحی خوانساری پرداخت و گفت: شخصیت معنوی ایشان آنقدر برجسته بود که حضرت آیت الله بهجت(ره) در مراسم ختم شهید تمام قد جلوی درب مسجد برای خوش‌آمدگویی به مهمانان ایستادند و می‌گفتند آقا مجتبی صالحی خوانساری مثل آئینه صاف و پاک بود.

خاطرنشان می‌شود که روحانی شهید سید مجتبی صالحی خوانساری اردیبهشت 1323 متولد شد و در آخرین روز‌های بهمن سال 1362 به دست عوامل ضد انقلاب در منطقه جوانرود کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل گشت و مزار مطهر وی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم، قطعه چهار ردیف پنجم قرار دارد.

ارسال نظرات