۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۰۷۴۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد

فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه به هر میزان برای ترویج قرآن فعالیت انجام شود باز هم کم است، گفت: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید ظهور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم درکوشک میدان کمال الملک کاشان، گفت: هرچقدر برای قرآن فعالیت باشد بازهم کم است.

وی با اشاره به اینکه قرآن تجلی خداوند است، افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، خدا در قرآن جلوه کرده است و قرآنی که امروز در اختیار ما قرار دارد جلوه و تجلی خدا است و نشانه خدا و خدا نما است.

به گفته وی به هر میزان هم که برای ترویج قرآن در سنین مختلف فعالیت انجام شود باز هم کم است و فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید بیش از این بروز و ظهور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان از قرآن، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و کتاب‌های ادعیه به عنوان کتاب‌های انسان ساز نام برد و اظهار داشت: تنها یک کتاب صحیفه سجادیه برای اصلاح یک جامعه کفایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مسلمانان در عمل به قرآن باید پیشگام باشند از این رو، امیرمومنان(ع) در وصیت نامه خود می‌فرماید، درعمل قرآن اینگونه نباشد که غربی‌ها ازشما مسلمانان سبقت بگیرند.

وی یکی از راه‌های ترویج قرآن را در دسترس بودن قرآن با ترجمه و روان دانست و ابراز امیدواری کرد مدارس و مساجد و خانواده‌ها در کنار هدایایی دیگری که برای جشن‌های تکلیف در نظر می‌گیرند از این نوع هدایای ماندگار را نیز در نظربگیرند.

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم که به همت قرارگاه فرهنگی منتظران ظهور کاشان از نیمه ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در کوشک میدان کمال الملک کاشان دایراست، در این نمایشگاه علاوه بررسم الخط ها، چاپ‌های متنوع و چاپ متنوع قرآن کریم در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف، نهج البلاغه و کتب ادعیه همراه با محضولات فرهنگی عرضه می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات