۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۷۰۷۱۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برآورده ساختن حاجات نیازمندان از توفیق های بزرگ الهی است

برآورده ساختن حاجات نیازمندان از توفیق های بزرگ الهی است
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کمک به نیازمندان سعادت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و بسیاری از متمولان با وجود ثروت زیاد توفیق کمک به نیازمندان را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در مراسم جشن گلریزان، گردهمایی خیرین برای آزادی محکومین جرائم غیرعمد، گفت: هرقدمی که برای برآورده کردن حاجات مومن و برای رضایت خداوند برداشته شود خداوند یکصد هزار حاجات او را برآورده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: نخستین حاجت خیران و نیکواران رسیدن به بهشت است و آشنایان و دوستان او نیز به واسطه عمل خیر او وارد بهشت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کمک به مردم سعادت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و بسیار از متمولان مالی با وجود دارایی و ثروت زیاد هیچگاه توفیق و سعادت کمک به نیازمندان را پیدا نمی‌کنند.

روح الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در این مراسم گفت: سال گذشته به همت خیرین ۱۲۴ نفر از زندانیان کاشان با تلاش ستاد دیه شهرستان کاشان با پرداخت ۲۵ میلیارد تومان ازسوی خیرین آزاد شدند.

به گفته وی با تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان ۷۸ زندانی نیز با پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان آزاد شدند.

دهقانی ادامه داد: سال گذشته ۷۸ زندانی کاشان با وجود ارتکاب جرم عمد، اما به دلیل داشتن استحقاق ارفاق ازسوی انجمن حمایت از زندانیان و مجموعه زندان کاشان با پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه شهرستان کاشان یادآور شد: سال گذشته از ۱۶ محکوم به قصاص ۱۵ نفربا گذشته اولیای دم و تلاش شورای حل اختلاف از طناب دار نجات داده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ زندانی از یکهزار و ۲۵۰ زندانی در کاشان اشتغال باز دارند، اظهار داشت: اشتغال زندانیان کمک شایانی درتامین هزینه‌های خانواده زندانیان دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر زندانیان کاشان در ۱۶ مرکز کسب و کار مشغول به کار هستند، افزود: برخی از زندانیان کاشان در مراکز فرهنگی و میراثی شهرستان از جمله تپه‌های سیلک، مجموعه تاریخی ویگل و مجموعه باغ تاریخی فین کاشان مشغول به کارشده اند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با تأکید سیاست کلی دستگاه قضاء مبنی برایجاد اشتغال پایداربرای زندانیان، گفت: دراین راستا انجمن حمایت اززندانیان اقدام به تأسیس نیروگاه خورشیدی کرده است.

دهقانی با اشاره به اینکه اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی با اعتیاد به مواد مخدر برابری می‌کند متذکر شد: امروز اینترنت درحال تخریب بنیان خانواده‌ها است.

وی به لزوم حمایت مردم و خیرین از دادگستری برای پیشگیری از جرم اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از جرم توجه و حمایت خیرین از ورزش و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان سرانه ورزش شهرستان را درشأن و جایگاه مردم کاشان ندانست و متذکر شد: چنانچه زیرساخت ورزش برای نوجوانان و جوانان فراهم نشود خطرانحراف آن‌ها به سوی آسیب‌های اجتماعی حتمی است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات