۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۰۷۵۱۳
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت

ضرورت توجه به ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان با اشاره به آسیب‌ها و ضعف‌های دوره کرونا در سیستم آموزشی گفت: باید آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته آسیب شناسی شود، زیرا نقد و نظرهایی است و نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت جبران ضعف های موجود در آموزش و پرورش افزود: در آموزش و پرورش باید ضعف یابی و ضعف شناسی نسبت به گذشته داشته باشیم و آن را برطرف کنیم تا آموزش و پرورش در تراز و در شأن جمهوری اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به نقش دستگاه تعلیم و تربیت در رشد و تعالی جامعه اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی آموزش و پرورش در کشور باید پررنگ تر و با اثرگذاری بیشتر همراه باشد و این امر نیازمند کار، وقت، حوصله و باور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: پشتوانه این ارزش ها خون پاک 230 هزار شهید کشور و ده هزار شهید استان است که پای این ارزش ها و فرهنگ دینی ریخته شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز وظیفه آموزش و پرورش، تربیت و پرورش دانش آموزانی مستعد و در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید ارزش های دینی و معنوی در متن فعالیت های علمی، آموزشی و تربیتی مدارس نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که هیچ مسؤولی نمی‌تواند نسبت به این ارزش‌ها بی‌تفاوت و بی‌انگیزه باشد، بیان داشت: مسؤولان در دستگاه تعلیم و تربیت باید خط مشی صحیح تربیت و پرورش دانش آموزان را بشناسند و معتقد، ملتزم و باور مند حرکت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کسانی که وارد دستگاه تعلیم و تربیت می شوند باید معتقد به این ارزش ها باشند، تصریح کرد: ما در این زمینه مسؤولیت داریم و باید افراد باورمند و معتقد را وارد میدان پرورش و آموزش کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات