۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۷۰۷۶۲۳

بزرگسالان بیشتر شکلات می خورند یا کودکان ؟

بزرگسالان بیشتر شکلات می خورند یا کودکان ؟
در باور عمومی این موضوع رایج است که کودکان بیشتر به شکلات و آبنبات علاقه دارند در حالی که یافته های پژوهشگران خلاف این موضوع را نشان داده و بر این اساس مشخص می شود بزرگسالان بیشتر از کودکان مصرف کننده این محصولات هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نتیج یک مطالعه جدید بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار فرد بزرگسال آمریکایی نشان می دهد که یک فرد معمولی برای اولین بار در حدود سن ۱۱ سالگی یک آبنبات یا شکلات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از آن زمان به آن پایبند می ماند. در واقع، ۵۲ درصد افراد در بزرگسالی بیشتر از دوران کودکی خود، آبنبات می‌ خورند.

بر این اساس مشخص شد چهار نفر از هر ۱۰ پاسخ‌ دهنده، به میان وعده ‌ها یا آب نبات ‌هایی با اندازه بزرگ گرایش دارند. در همین حال، یک نفر از هر سه نفر (۳۵ درصد) آب نبات های جویدنی را بیشتر ترجیح می دهند.

این نظرسنجی همچنین چگونگی علاقه مند شدن یک فرد معمولی به یک آبنبات یا شکلات را در طول یک رویدادها خاص مانند مناسبت ها یا اعیاد، بررسی می کند.

هنگامی که از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چه مقدار آب نبات یا شکلات را در یک وعده مصرف می کنند که پاسخ دهندگان به طور متوسط روی ۲۳ قطعه یا بیشتر توافق داشتند.

گفتنی است بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (۵۷٪) محصول مورد نظر خود را قبل از مصرف به طور آگاهانه انتخاب می کنند که معمولاً ۳۴ درصد افراد این کار را بر اساس طعم انجام داده و یک سوم نیز بخشی از شکلات و آبنبات هایشان را برای بعد ذخیره می کنند.

پژوهشگران در این مطالعه همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که افراد با شکلات ها و آبنبات هایی که مورد علاقه آن ها نباشد چه می کنند؟ بررسی ها نشان داد یک سوم از بزرگسالان قبل از تصمیم گیری در مورد بخشیدن این شکلات ها به دیگران، ابتدا چند تکه می خورند و سپس معمولاً این شکلات ها را با فرزندان خود (۴۱٪) یا شریک زندگی خود (۴۱٪) تقسیم می کنند.

تروهیرو کاوابه، سرپرست این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق اعلام کرد: عجیب نیست که کودکان در تعطیلاتی مانند عیدها از خوردن شیرینی لذت می‌برند و در این میان مشخص شد والدین و بزرگسالان بیش از کودکان به مصرف این خوراکی ها می پردازند.

به باور پژوهشگران، در حالی که ممکن است برخی از ترجیحات افراد در طول زمان تغییر کند، تجربیات شاد گذشته به این موضوع کمک می کند که چرا یک فرد از دوران کودکی همان آب نبات مورد علاقه خود را مصرف می کند.

به گزارش سیناپرس، در این میان دو سوم (۶۷ درصد) پاسخ دهندگان موافقند که آب نبات فقط برای بچه ها نیست.

ارسال نظرات