۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۰۷۶۵۴
امام جمعه ساری:

مسئولان به مؤلفه های عدالت پایبند باشند / ساده زیست باشید

مسئولان به مؤلفه های عدالت پایبند باشند / ساده زیست باشید
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر ضرورت ساده زیستی مسئولان گفت: مسئولان به مؤلفه های عدالت پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به شب های با فضیلت قدر بر ضرورت حسن استفاده از این شب های ارزشمند تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این کشور به برکت سپاه از گزند ناامنی های برون مرزی و داخلی حفظ مانده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عدالت با امام علی(ع) و حضرت ولیعصر(عج) ارتباط بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: عدالت چون با حکومت ارتباط بیشتری دارد و این دو امام در ارتباط با حکومت بودند و هستند عدالت با این دو امام ارتباط دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که حکومت عدل علی به عنوان تابلویی درخشان در صفحه تاریخ ماندگار شده است، تصریح کرد: امام زمان(عج) نیز با ظهور خود حکومت عدل جهانی را برپا خواهد کرد.

وی با اشاره به این که این که انقلاب اسلامی با شعار عدل علی پیوند دارد، ادامه داد: همچنین این انقلاب مقدمه و زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه حکومت باید شرینی عدالت را در ذاعقه مردم بنشاند و نشان دهد حکومت اسلامی حکومت عدل علی و مقدمه و طلیعه حکومت عدل جهانی است، افزود: انتظار از مسؤولان عمل به شیوه و سیره عدالت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ساده زیستی مسؤولان در نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید در چنین حکومتی ما شاهد اشرافیت و تجمل گرایی برخی مسؤولان باشیم و انتظار داریم دستگاه های حاکمه با مظاهر تبعیض و بی عدالتی برخورد و عدالت را در حوزه های مختلف عملیاتی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در صنایع هم باید عدالت داشته باشیم، گفت: یعنی هم حق مردم و اشتغال جوانان را مد نظر قرار دهیم و به صنایع مادر و تبدیلی نیاز داریم ونباید به بهانه محیط زیست و امثال آن جلوی صنایع مادر گرفته شود و هم باید نباید دنبال صنایع ای برویم که به محیط زیست صدمه بزند و منابع طبیعی را از بین ببرد.

وی با بیان این که رهبری فرمودند هر پروژه ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، افزود: به استاندار مازندران گفتم یک تیم کارشناسی بدون هیچ اغراض سیاسی و حتی انتخاباتی تشکیل دهد و این مسأله را بررسی کند و اگر واقعاً استقرار این صنایع ضرر و زیانش از سودش بیشتر است باید منتفی شود و همه هم باید تمکین کنند و در غیر این صورت باید چنین صنایع ای وجود داشته باشد و نیاز استان ما است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که کار باید اساسی باشد و محیط زیست هم باید مسأله را منصفانه و علمی بررسی کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مازندران از نظر استقرار صنایع مادر در این استان فقیر است و محیط زیست هم باید در برابر مخالفت هایی که می کند راهکار لازم ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که اگر محیط زیست دلش برای محیط زیست می سوزد چرا در میانکاله یک مرکز اطفای حریق مستقر نمی کند، افزود: چرا در برابر نیروگاه برق نکا که در روز چند میلیون مازوت که بسیار مضر است مصرف می کند موضعی نمی گیرد.

وی با بیان این که چرا محیط زیست در برابر تجاور به جنگل ها اقدام مشخصی انجام نمی دهد، بیان داشت: باید استقرار این صنایع از سوی یک تیم علمی و فنی مورد بررسی قرار گیرد که اگر درست است هیچ کس نباید مانع شود و باید صنایع مادر بیاید و اگر نیست همه باید راهکارهای لازم ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود به جنایت های رژیم صهیونیستی در قدس شریف اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها با اقدامات روزهای اخیر خود می خواهند مسأله فلسطین را گفتمان وگفت وگو ها به حاشیه برانند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات