۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۷۹۴۷
حجت الاسلام باقرزاده:

اقدامات فائزه هاشمی جرم و قابل پیگیری قضایی است

اقدامات فائزه هاشمی جرم و قابل پیگیری قضایی است
استاد حوزه با تأکید بر اینکه اقدامات فائزه هاشمی جرم و قابل پیگیری قضایی است، گفت: البته ما از خانواده ای که در روز تاسوعا به قایقرانی و تفریح می پرداختند توقعی نداریم.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به کلیپ های منتشر شده از دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی اظهار داشت: امروزه برخی از کلیپ ها دست به دست شد که حاوی توهین به شخص پیامبر مکرم اسلام(ص) بود و از ایشان به عنوان کسی که اموال حضرت خدیجه(س) را تضییع کرده است نام برده شد و در کلیپی دیگر به تخفیف و تحقیر مظلومیت امام حسین(ع) پرداخته و با یکی از معاندین عصر ما که از لحاظ سیاسی جزء اپوزیسیون ها به حساب می آید شبیه سازی شده و او این گونه نتیجه گرفته است که مظلومیت امام حسین(ع) نسبت به مظلومیت آن شخص، چیزی مهمی نیست!

وی در ادامه بیان داشت: به نظر من این گونه کارها را می توان عنوان مجرمانه ای بر آن مترتب کرد؛ چرا که در قانون مجازات اسلامی در ماده 513 به جرم توهین به مقدسات اسلامی پرداخته شده و بیان شده است که اگر مشمول جرم ساب النبی نشود مرتکبِ جرم اهانت به مقدسات شده که این نیز مجازات خاص خود را دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جرم اهانت به مقدسات در قانون اسلامی را شامل جرم اهانت به مقدسات اسلام، اهانت به هر کدام از انبیاء و ائمه(ع) و اهانت به حضرت صدیقه طاهره(س) دانست و ابراز کرد: اگر کسی به این مقدسات توهین کند به جهت عنوان اهانت به مقدسات جرم محسوب می شود و اگر به گونه ای باشد که حکم ساب النبی به آن مترتب شود، طبق ماده 513 کتاب پنجم مجازات اسلامی مجازات آن اعدام است و در غیر این صورت نیز از 1 سال تا 5 سال حبس به دنبال دارد.

حجت الاسلام باقرزاده اظهار داشت: کسانی که این روزها نسبت به توهین به مقدسات جری تر شده اند، بهتر است احتیاط کنند؛ البته ما از خانواده ای که در روز تاسوعا به قایقرانی و تفریح می پرداختند توقعی نداریم؛ اما باید رعایت حریم مقدسات جامعه را در نظر داشته باشند و مراعات کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: از دستگاه قضایی توقع داریم که نسبت به این گونه جرایم مشهود و عمومی، حساسیت نشان داده و برخورد قاطعی داشته باشند و احکام اسلامی را به نحو احسن اجرا کنند؛ اگر قرار باشد که شخصی این گونه راحت به مقدسات عمومی توهین کرده و به راحتی در جامعه فعالیت کند و این گونه دیدگاهی در مردم به وجود آورد که این افراد از حاشیه امنی در جامعه برخوردارند، قطعاً به ضرر اسلام و نظام تمام خواهد شد.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه به سیره امام خمینی(ره) در برخورد با این گونه مسائل اشاره و ابراز کرد: وقتی در زمان امام راحل یک مصاحبه ای از تلویزیون پخش شد که یک زنی گفت الگوی ما اوشین است نه حضرت زهرا(س)، امام فرمودند که اگر مشخص شود که قصد گوینده این کلام، توهین به مقدسات و انکار رسالت پیامبر(ص) بوده است، مجازات آن مجازات شخص مرتد بوده و حکم اعدام دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: حال سوال این است که آیا این حرفی که اخیرا خانم فائزه هاشمی گفته است سنگین تر است یا سخن آن خانمی که در زمان امام راحل به زبان آورد؟ چرا حساسیت ها در حال تقلیل است و چرا قوه قضاییه کشور نسبت به این گونه موارد که جرم نیز هست اقدام قاطعی انجام نمی دهد.

سعید چراغی

ارسال نظرات