۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۸۰۵۶
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد؛

وهابیت و برداشت گزینشی از دین / آماده مناظره در زمینه شبهات وهابیت هستیم

وهابیت و برداشت گزینشی از دین / آماده مناظره در زمینه شبهات وهابیت هستیم
استاد حوزه و دانشگاه گفت: وهابیت اگر جرات دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره نماید تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه افکنی و فرار کردن گذشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر امروز در ادامه جلسات معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر آیات 61 و 62 سوره عنکبوت، گفت: آن هایی که بت می پرستیدند مشکلشان توحید در خالقیت نیست چون مشاهده می کنند که بت هیچ قدرتی ندارد بلکه شرک در عبادت داشتند، امروزه نیز این مشکل در بسیاری از ادیان غیرالهی داریم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انواع شرک ابراز کرد: شرک ذاتی، شرک در خالقیت، شرکت در عبادت انواع شرک است که شرک مشرکان، از نوع دوم بوده و در عبادت شرک دارند.

وی اظهار کرد: براساس روایات بسیاری از مومنی نیز به شرک در طاعت دچار می شوند، اگر کسی در اعمال خیر خود ریا داشته باشد دچار شرک شده است اما این شرک کفر محسوب نمی شود و به اصطلاح شرک خفی نام دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با تاکید بر اینکه توحید نصف دین است، یادآور شد: تمام انبیاء الهی برای تبیین توحید مبعوث شده‌اند تا انسان ها در مسیر اطاعت درست و بندگی خدای متعال قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه وهابیت دین خود را گزینشی می گیرد، تصریح کرد: وهابیت توسل، زیارت، تبرک جستن، ساخت و ساز قبور و برگزاری جشن و سرور و عزاداری برای اهل بیت(ع) را شرک می‌داند که متاسفانه این تفکر در میان برخی از شیعیان هم درحال سرایت است که جای تعجب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه فراموش کردن خالق اصلی شرک محسوب می شود، خاطرنشان کرد: همانگونه که حضرت عزرائیل جان می گیرد، دیگر انبیاء الهی نیز واسطه الهی هستند و به اذن الهی کارهای مختلفی را انجام می دهند، همانگونه که حضرت عیسی به اذن الهی مرده زنده می کرد و اگر کسی به این مسائل اعتقاد داشته باشد شرک مرتکب نشده بلکه فراموش کردن خالق اصلی شرک است.

وی افزود: توسل و استغاثه یک ارتباط وسیع با خداوند و در حقیقت سنت انبیاء الهی است، خداوند حضرت عیسی را در دنیا وجیحه و در آخرت از مقربان درگاه الهی است، متاسفانه عده ای چون سواد درست و فهم قرآنی ندارند آیات قرآن را نمی توانند درست تفسیر کنند و دچار خطا شده و کلام وهابیت را تکرار می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وهابیت برخی از آیات را می بیند و برخی را نادیده می گیرد، اظهار کرد: وهابیت اگر جرات دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره نماید تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه افکنی و فرار کردن گذشته است، جوانان اهل سنت بی طرفانه گفت و گوهای علماء اهل سنت و شیعه را بشنوند و تامل کنند.

ارسال نظرات