۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۰۸۱۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

متاسفانه برخی از جوانان با شبهات فضای مجازی محکمات دین را منکر می شوند

متاسفانه برخی از جوانان با شبهات فضای مجازی محکمات دین را منکر می شوند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: هیچگاه به خاطر متشابهات، محکمات را خراب نکنید، متاسفانه برخی از جوانان با شبهات فضای مجازی محکمات دین را منکر می شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر امروز در ادامه جلسات معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر آیات 63 تا 65 سوره عنکبوت، گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های بشر بحث وجود خدا است و شناخت خدا بالاترین علم است، اینکه خدا باشد یا نباشد بسیار مهم و از مباحث کهن و قدیمی است چرا که آثار متعددی از جمله اطاعت، حلال و حرام را در پی دارد.

وی با اشاره به سه دلیل بر خداشناسی ابراز کرد: دلایل حسی، برهان فطرت و عقل از جمله دلایل خداشناسی است، فطرت در گرفتاری و سختی ها هوشیارتر می شود و انسان را به خدا راهنمایی می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایاتی از مناظره افراد زندیق با امام صادق(ع) اظهار کرد: امام(ع) فرمود اگر چه خدا را نمی بینید اما قدرت خدا را که حس می کنید، هر نادیدنی را نباید منکر شد.

وی فضای مجازی را مملو از شبهات ضد دینی و توحید دانست و تصریح کرد: هیچگاه به خاطر متشابهات، محکمات را خراب نکنید، وجود خدا، نماز و روزه از یقینیات دین است، متاسفانه برخی از جوانان با شبهات فضای مجازی محکمات دین را منکر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه توحید اصلی ترین باور دینی است، افزود: خداشناسی به اندازه نفوس انسان ها است، افرادی دنیا را برای مردم جلوه داده و قیامت را کم جلوه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مشکل انسان را غفلت دانست و یادآور شد: ماه رمضان تحولی در انسان به وجود می آورد، اما پس از ماه برخی دوباره از صفر آغاز کرده و به مسیر سابق برمی گردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار اعتقاد به خدا تصریح کرد: باور به خداوند هدفمندی، عزتمندی شجاعت، امیدواری و صبر را برای انسان به ارمغان می آورد، همچنین عمل صالح، اخلاق، نشاط، توکل و حسن خدمت اجتماعی را در پی دارد؛ در واقع انسان بدون معنویت حیوان است.

ارسال نظرات