۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۷۰۸۲۵۱
آیت الله فیاضی:

تقوا و بندگی خدا علت نزول برکات الهی است

تقوا و بندگی خدا علت نزول برکات الهی است
استاد حوزه علمه گفت: رسول خدا قبل از اینکه رسول باشد بنده خداست، اساس همه برکاتی که به انسان می رسد تقوا، بندگی خدا و عبودیت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر پنجشنبه در جلسه درس اخلاق دفتر رهبر انقلاب در قم گفت: دین در سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام تقسیم بندی می شود و اگر کسی اعتقاداتش درست باشد و فی الجمله عملی هم داشته باشد، اهل نجات است.

وی افزود: اخلاق و عمل بدون اعتقادات برای کسی نفعی در آخرت نخواهد داشت، اساس کار اعتقادات است و آنچه که اعتقادات را کامل می کند اعتقاد به امامت ولی خدا است، یعنی کسی که بعد از رسول اکرم از طرف خدا به جانشینی حضرت انتخاب و منصوب شده است.

رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به اینکه هیچ پیغمبری بدون وصی نیست، ابراز کرد: هیئت مسیحی که در ابتدا به سراغ ابوبکر رفته بودند با راهنمایی سلمان نزد امیرالمومنین رفتند و به گمشده و پاسخ سوالات خود رسیدند.

وی انقلاب را ثمره اخلاص و مجاهدت امام و شهدا دانست و تصریح کرد: خدا به همه رحمت و رافت دارد و اگر کسی واقعاً به دنبال حق باشد خداوند او را راهنمایی و به پیروزی و حق می رساند.

عضو هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: رسول خدا قبل از اینکه رسول باشد بنده خداست، اساس همه برکاتی که به انسان می رسد تقوا، بندگی خدا و عبودیت است.

آیت الله فیاضی با اشاره به اینکه جبرئیل از طرف خدا مامور بود نام امیرالمومنین را بر علی بن ابیطالب بگذارد، خاطرنشان کرد: دیگران خودشان این لقب را بر خود نهادند و مردم هم پیروی کردند، در حالی که این نام مختص امام علی (ع) می باشد.

ارسال نظرات