۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۷۰۸۳۰۰
گزارش؛

اولین روز قدس پساکرونایی؛ به امید نابودی ویروس اشغالگر

اولین روز قدس پساکرونایی؛ به امید نابودی ویروس اشغالگر
با فروکش کردن شعله های ویروس کرونا اولین راهپیمایی حضوری مردم آزادی خواه ایران، چشمگیر و ستودنی بود و شعارهای مرگ بر اسرائیل امید مردم به نابودی این رژیم را نشان داد.

بعد از دوسال کرونایی، کلاس های مجازی، عیددیدنی های تماس تصویری، ورزش های خانگی، دورهمی های زنده اینستاگرامی، فیلم دیدن های پشت شیشه ماشینی در محوطه برج میلاد، راهپیمایی های موتوری و خودرویی همه چیز در حال برگشت به روال پیش از کرونا است.

امروز راهپیمایی روز قدس با دو سال وقفه به حالت سابق برگزار شد، البته در بعضی از شهرها حضور خودرویی مردم را در خیابان ها شاهد بودیم اما حضور خود مردم یک حال دیگری دارد؛ با اینکه بسیاری از آزادی خواهان دنیا در مخالفت با دولت هایشان در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند اما در ایران حاکمیت و مردم موضع مشترک در خصوص مسأله فلسطین دارند و با همراهی هم در این راهپیمایی شرکت می کنند.

حضور سران لشکری و کشوری در کنار مردم در مسیرهایی که مردم حضور پیدا می کنند پدیده ای است که شاید فقط در ایران مشاهده شود.

در همه مناطق و شهرهای کشور راهپیمایی روز قدس به همراه برنامه هایی مردمی و سازمانی با حضور پر شکوه مردم انجام گرفت؛ اجرای سرود «سلام فرمانده» در تهران و مراکز استان ها حاشیه جالب روز جهانی قدس بود و همچنین دهه هشتادی های زیادی در قالب گروه ها یا به صورت معمول به همراه خانواده ها حضور داشتند.

غرفه های ویژه ای مانند، نقاشی کودکان، امضای طومار، نمایش خیابانی نیز در مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در بسیاری از شهرها دیده می شد.

طرح ملی وفاق نان هم در شهر تهران میزهایی داشت که بر روی آن نوشته بود: «همت کنیم هیچ سفره ای بی نان نماند» و چهره شیخ احمد یاسین از مبارزان برجسته مقاومت فلسطین توسط یکی از مردم در حاشیه راهپیمایی روز قدس نقاشی می شد.

نکته برجسته راهپیمایی تهران که لازم است پر رنگ تر شود نمایش موشک های راهبردی نیروهای مسلح در مسیر راهپیمایی بود که در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشت و تصاویر سلفی زیادی با آن گرفته شد؛ جا دارد این مظاهر اقتدار به همراه دیگر سلاح های مخرب ایرانی در موسم های ملی به نمایش عمومی گذاشته شود.

پلاکاردهای در دست مردم نیز پرچم فلسطین و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود و برخی مردم نیز به طور خودجوش نوشته هایی در دست داشتند و با خط خود بدون هیچ آلایشی بر روی کاغذی نوشته و در دست گرفته بودند.

سخنران های مراسم راهپیمایی نیز ویژه بودند در تهران معاون حماس پیش از خطبه ها به سخنرانی پرداخت و در حرم امام رضا فرمانده خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر سردار قاآنی سخنران ویژه روز جهانی قدس بود و وعده پایان عمر رژیم صهیونیستی را بلند اعلام کرد.

امیدواریم به زودی با کمک همه ملت های مسلمان با حذف رژیم صهیونیستی احتیاجی به برگزاری راهپیمایی روز قدس نداشته باشیم و هر سال ماه رمضان روز قدس را در کنار همه مسلمین در مسجد الاقصی نماز بگذاریم.

ارسال نظرات