۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۰۸۵۱۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مردم از گرانی ها در رنج هستند/ مسئولان قشر ضعیف را دریابند

مردم از گرانی ها در رنج هستند/ مسئولان قشر ضعیف را دریابند
استاد حوزه و دانشگاه حل مشکلات اقتصادی مردم را وظیفه مسئولان دانست و گفت: قرار ما بر گرانی نبود، من در متن و کف جامعه هستم و می بینم که مردم از گرانی ها در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در آخرین روز از سلسله جلسات سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: همانگونه که به عید ملی اهمیت داده می شود باید نسبت به اعیاد اسلامی نیز اهتمام نشان داد و لباس نو و عیدی دادن ها را در عید فطر هم ادامه دهیم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) در خطبه نماز عید فطر سفارشاتی را به نمازگزاران داشتند که از جمله آن ها پس از سفارش به پرداخت فطریه، دغدغه مندی نسبت به انجام واجبات، ترک محرمات و احسان و خدمت به همسران بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نباید واجبات را فدای مستحبات کرد، ابراز کرد: نماز همانند گذرنامه است و اگر با سستی و اهمال کاری نماز ما قبول درگاه الهی واقع نشود در پذیرش دیگر اعمال به مشکل برخواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به معضلات فضای مجازی بر لزوم استفاده درست از این فضا تاکید کرد گفت: یکی از مصادیق محرمات نشر زندگی خصوصی افراد در فضای مجازی است و باید به این مسأله توجه کنیم که حق ورود به زندگی خصوصی افراد را نداریم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به سفارشات اجتماعی امیرالمومنین(ع) و پرهیز از کم فروشی در جامعه تصریح کرد: مسؤولان دولتی نسبت به ارزانی، رهن منازل و ازدواج جوانان تصمیمات تاثیرگذار داشته باشند؛ اگر بتوانید با یک تصمیم کالای ارزان به دست مردم برسانید و این کار را نکنید روز قیامت در پیشگاه الهی مسؤول هستید.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات مسئولان باید براساس زندگی قشر متوسط به پایین و کف جامعه باشد، خاطرنشان کرد: قرار ما بر گرانی نبود، بنا نبود این اتفاقات در این دولت بیفتد، من در متن و کف جامعه هستم و مردم از این گرانی ها در اذیت و آزار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات متعدد از سوی مسئولان و اقدامات عملی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه افزود: گفت‌‌وگو کنید و تصمیماتی بگیرید که به نفع قشر ضعیف جامعه باشد؛ مردم جانباز و شهید دادند و عاشق نظام هستند اما باید بی تعارف بگویم که به مردم فشار می آید.

وی با اشاره به کاهش جمعیت و لزوم فراهم کردن زیرساخت ها برای حل این مسأله، گفت: جوان امروز توانایی ازدواج، اجاره خانه و حتی مایحتاج فرزندآوری را ندارد؛ از این رو خیرین هر شهر و منطقه در کنار مسئولان نسبت به مشکلات رهن منزل و ازدواج جوانان اهتمام بورزند.

ارسال نظرات