۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۷۰۸۸۶۹
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه:

حرکت‌های جهادی از انزوای حوزه جلوگیری می کند / جهادگران، هدفمند باشند

حرکت‌های جهادی از انزوای حوزه جلوگیری می کند / جهادگران، هدفمند باشند
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: باید حرکت های جهادی در بین طلاب بیشتر از هر موقعی دیگر دیده شود، زیرا اگر اینگونه حرکت‌ها نباشند، حوزه به انزوا کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در نخستین گردهمایی دبیران استانی دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه که عصر امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه های علمیه قم برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جلسه گروه های جهادی طلاب حوزه های علمیه اظهار داشت: یکی از درس های بزرگ قرآن کریم جهاد است، چرا که وقتی خداوند به سُم اسبان و نفس نفس زدن اسبان مجاهدان قسم می خورد نشان از اهمیت آن دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از آسیب‌هایی که بعد از انقلاب حوزویان را در بر گرفت این بود که حوزه های علمیه تقریباً به سمت عافیت طلبی کشیده شد و متأسفانه به سمت نشستن پشت میز، داشتن تشکیلات و حقوق، داشتن منصب های کارمندی و پشت میزی سوق پیدا کردیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: یکی از سخت ترین فعالیت ها، کارهای جهادی است؛ چرا که باید در این عرصه رویه جهادی و تقوای بالایی داشته باشیم و در این مسیر و حرکت مقدس، پای انسان نلرزد و از شماتتِ شماتت کنندگان نهراسیده و از راه راست خارج نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: امروزه باید حرکت های جهادی در بین طلاب بیشتر از هر موقعی دیگر دیده شود؛ چرا که اگر این گونه حرکت‌ها نباشند روحیه جهادی در حوزه ها خواهد مُرد و  حوزه به انزوا کشیده خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه معنای جهاد را تلاش هدفمند دانست و اظهار داشت: نیروهای جهادی باید دشمن را بشناسند و با شناخت و بصیرت کافی در مقابل فعالیت های ضد دینی دشمنان ایستادگی کند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهای دشمنان این است که در جامعه اسلامی  این گونه القاء کنند که حرف و عمل روحانیون با همدیگر سازگار نیست؛ در حالی که گروه های جهادی روحانی و عالمانی بسیار عامل در کشور داریم و در عمل پای کار و تلاش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی مصداق اتمّ و رأس گروه‌های جهادی را امیرالمومنین(ع) دانست و ابراز کرد: مجاهدت واقعی آن است که از کتاب و سنت تبعیت کند و فعالیت های خود در جامعه اسلامی را منطبق با آموزه‌های الهی تنظیم کند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در پایان اظهار داشت: باید تقویت نیروهای جهادی و تفکر آنان در کشور، روز به روز بیشتر و بهتر شود و ما نیز در حد وسع و توان خود در کمک کردن به این گروه ها دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظرات