۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۰۹۰۵۷

دیدار طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه با نماینده رهبری در عراق+عکس

دیدار طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه با نماینده رهبری در عراق+عکس
طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب زائر جامعه المصطفی العالمیه از ۴۰ ملیت جهان، ضمن زیارت عتبات عالیات با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق در شهر نجف اشرف با آیت الله سید مجتبی حسینی دیدار کردند.

در این دیدار نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق ضمن خوشامد گویی به طلاب و دانشجویان خواهر و برادر حاضر در جلسه، طی سخنانی و با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» حدید/۲۵ بیان داشتند که انبیاء وظیفه هدایت و رهبری و راهنمایی جامعه را به عهده داشتند و اقامه و برپایی قسط و عدالت بر عهده‌ی مردم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه شریفه «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَٰتِلُونَ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ وَٱلْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ ٱلرِّجَالِ وَٱلنِّسَآءِ وَٱلْوِلْدَانِ» نساء/۷۵ بیان کردند: هر مستضعفی از ما کمک خواست، وظیفه قرآنی ما دفاع کردن از آن مظلوم و مستضعف است و این مستضعفین را مقید به مسلمانان نکرده است و لذا در هر جا که انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده است وظیفه‌ی خود را حمایت و پشتیبانی از همه‌ی مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان می‌داند.

نماینده مقام معظم رهبری دام ظله العالی در عراق خطاب به طلاب زائر جامعه المصطفی بیان کرد: و شما طلاب جامعه المصطفی اعضای یک لشکر حقیقی و با بصیرت و با فهم هستید که برای دفاع از اسلام و دعوت به اسلام حقیقی، اسلام حی، اسلام حیات بخش، اسلام وحدت آفرین، اسلام خیر و سعادت، اسلامی که سلم است از باب سلم لمن سالکم و اسلام حرب است از باب حرب لمن حاربکم مشغول به تحصیل و تهذیب هستید؛ و شما سربازان امام زمانید و از داعیان الی خیر و داعیان الی التوحید و داعیان الی العداله هستید و در این دنیا اگر کسانی نباشند که از داعیان الی التوحید و الخیر و العداله باشند مردم مایوس می‌شوند و جبهه مقاومت بحمدلله پرچم‌دار دفاع از مظلوم در دنیاست.

آیت الله سید مجتبی حسینی در ادامه اظهار داشت: آنهائیکه در جبهه مقاومت هستند انسانهایی خیرخواه و ناصح و مبشر هستند و در دفاع از مظلومین و دعوت به عدالت واقعی پیش قدم هستند.

و این در مقابل جبهه تکفیری است که شامل حال داعش، جندالشام، جبهه النصره و امثالهم عده‌ای آدم‌کش، وحشی و طرد کننده مردم هستند که فرق بین این دو جبهه فرق بین آسمان و زمین و مغرب و مشرق است.

جبهه مقاومت تابع امر ولایت، تابع مرجعیت، تابع دین است و در مقابل جبهه تکفیری تابع شیطان، تابع آمریکا، تابع استعمارگران و تابع دولت‌های مرتجع عرب هستند.

آمریکا در هر جا حضور داشته باشد، فساد و فتنه به پا خواهد شد کما اینکه می‌بینیم در افغانستان، در عراق و در کشورهای مسلمانی که آمریکا حضور فعال دارد فتنه‌انگیزی و فساد هم وجود دارد.

همه‌ی کشتارهایی که در عراق و سوریه انجام می‌شود بر اثر نفاق‌انگیزی و فتنه‌گری همین استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار است.

جنگ ما جنگ بین شیعه و سنی نیست بلکه جنگ بین استکبار و استضعاف است، جنگ بین منادیان به دعوت حق و منادیان تفرقه و فتنه است؛ منادیان جبهه حق عزیزند، سربلندند، مقاومند، رزمنده دفاع از حق و مظلومین هستند و در عین حالی که اهل خیر، صلاح و علم و حکمت هستند و در مقابل منادیان جبهه باطل مبغوضند، مطرودند، سرافکنده‌اند و سرباز مواجب بگیر نظام استکباری است.

و این را نیز باید بدانیم که از زمان آدم تا روز قیامت پرچم حق مستمر و یکپارچه است و پرچم باطل منقطع و متفرق خواهد بود.

در پایان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته در عراق برای سربازان امام زمان عجل الله فرجه دعا فرمودند که همواره در جبهه حق و از یاوران حضرت بقیه الله و تحت پرچم رسول الله و اهل بیت علیهم السلام قبل از ظهور و بعد از ظهور قرار گیرند./۹۸۸/

ارسال نظرات